Uraloğlu: Devlet Ve Millet Tüm Güçlükleri Birlikte Aşabiliriz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bir dizi temaslarda bulunmak üzere Kahramanmaraş’ı ziyaret etti.
Öncelikle Kahramanmaraş Valisi Ömer Faruk Coşkun ile valilik makamında basına kapalı bir görüşme gerçekleştiren Uraloğlu, ardından Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’ne geçerek “İl Koordinasyon Toplantısı” gerçekleştirdi.
Toplantıda açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, devlet ve millet el ele vererek AFAD koordinesinde büyük çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirtti.
Sadece Türkiye’de değil insanlık tarihinin en yıkıcı depremlerinden birinin yaşandığını söyleyen Uraloğlu, ””Depremin yıktığı şehirlerimizi altyapısı ve üstyapıyla daha görkemli, daha dayanıklı, daha ferah bir şekilde inşa ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak da depremin ilk anından itibaren çok önemli çalışmalar yaptık. Sekteye uğrayan ulaşım yollarının açık tutulması ve iletişimin kesilmemesi için her an sahadaydık. Ayrıca Bakanlığımızın tüm birimleriyle depremin ilk gününden itibaren bölgeden tahliye yapılması ve yollanan yardımların bölgeye intikal ettirilmesi gibi birçok kritik çalışmayı yürüttük.
Bir yandan bölgeye yerli yabancı arama kurtarma ekipleri ve hayati yardım malzemelerini naklederken araçların dönüşlerinde de bölgeden ayrılmak isteyen afetzedelerimize yardım ettik.Hava, kara, deniz ve demir yoluyla 1 milyonun üzerinde vatandaşımızı ücretsiz tahliye ettik. Afet bölgesindeki 9 havalimanına 11 bin 630 iç hat ve 1620 dış hat olmak üzere toplam 13 bin 250 uçuş ile 15 bin 582 ton yardım malzemesi ve binlerce personel taşıdık.
645 bin 518 depremzedemizi uçaklarla tahliye ettik. Demir yollarında da 404 yolcu treniyle 100 binin üzerinde depremzedemizi güvenli illere naklettik. 64 yük treni ve 965 vagon ile bölgeye yardım malzemesi naklettik. Ayrıca demir yollarımız deprem bölgesinde çalışan iş makinesi, ambulans gibi araçlara 60 bin ton üzerinde yakıt taşıdı.
Yine Ulaştırma Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz 27 milyon lira değerinde 4 bin 500 adet yakıt kartı dağıttı. Yine, 17 gemi ile 519 yardım, 403 iş makinesi ve 909 personeli bölgeye ulaştırdık. 1450 vatandaşımız deniz yolu ile tahliye edildi. Balıkçı teknelerimizle Samandağ’a 39 sefer yaparak yardım götürdük. 425 tane mobil baz istasyonu, yaklaşık 3 bin 500 jeneratör, 2 bin personel sevk ederek haberleşmenin sürekliliğini sağladık.” dedi.
”Ekiplerimiz Süratle Müdahalelerini Gerçekleştirdi”
1204 kilometre demiryolu hattında onarım çalışmalarına başladıklarını da açıklayan Uraloğlu, ””69 bin kilometrelik kara yolu ağımızın 9 bin 176 kilometresi deprem bölgesindeydi ve 184 kilometrelik kesiminin önemli şekilde etkilendiğini, hasar aldığını gördük. Ekiplerimiz süratle bu yollara müdahale etti ve müdahalesi mümkün olmayan yerlerde de alternatif ulaşım koridorlarını trafiğe açtık. Kara yollarında yaklaşık 4 bin 500 personel ve 3 bin 500 makine ve ekipman ile sahadaydık.
Öncelikle ulaşımı sağladık, sonrasında da enkaz kaldırma çalışmalarını başlattık. Kahramanmaraş’ta depremden 79 kilometrelik yol kesimi etkilendi. İlk andan itibaren buralara ekiplerimizi yönlendirdik. Kahramanmaraş-Pazarcık-Malatya yolunda meydana gelen hasarlara ve Söğütlü Köprüsü yaklaşımında oluşan oturmalara müdahale ederek gerekli bakım onarım çalışmalarını yürüttük. Kahramanmaraş-Göksun yolundaki oluşan hasarların ve onarımlarını yaparak yolu trafiğe açtık. Hayati Vasfi Taşyürek Viyadüğü yaklaşım dolgusunda çatlak ve oturmalar için onarım çalışmalarını yaptık. Aşık Mahsuni Şerif ile Mehmet Akif İnan tünellerinde yapılan ilk onarım çalışmalarının ardından yolu kontrollü olarak trafiğe açtık.” diye konuştu.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarından önemli başlıklar şöyle:
”Son 21 yılda Kahramanmaraş’ın ulaşım ve iletişim altyapısına tam 39 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. 2003’te 72 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğu 364 kilometreye yükselttik. 65 BSK’li yolu vardı 279 kilometreye çıkardık.”
”Narlı-Pazarcık Devlet Yolu, Doğu Akdeniz’i Elazığ ve Malatya üzerinden Doğu Anadolu’ya, Karadeniz’e ve İran’a bağlayan güzergahta yer alması bakımından da önem arz etmektedir. Yaklaşık 45 kilometre uzunluğundaki yolumuz, mevcut haliyle 41,4 kilometresi sathi kaplamalı bölünmüş yol, 3,5 kilometresi ise sathi kaplamalı tek yol olarak halen hizmet vermektedir. ”
”Pazarcık şehir geçişinde 2 kilometrelik kesim ile Ulubahçe mevkiindeki 2,5 kilometrelik kesim olmak üzere toplam 4,5 kilometresini tamamladık. Üstyapı imalatlarına devam ediyoruz. Proje kapsamında ayrıca, 10,5 kilometre uzunluğundaki Pazarcık Çevre Yolu da yer alıyor. Böylece projenin toplam uzunluğu yaklaşık 55,5 kilometreye ulaşmaktadır.”