Ağırlıkla büyük ölçekli, seçkin gayrimenkul projelerine pazarlama ve satış danışmanlığı hizmeti sunmak vizyonuyla, 1998 yılında kurulan Immobilien Projekt Marketing (IPM) Gayrimenkul Proje Pazarlama Şirketi, satış kapasitesi ve pazarlama çözüm alternatiflerindeki başarılarıyla göz dolduruyor. Hamburg ve Berlin’deki merkez ofislerinin yanı sıra Almanya’nın çeşitli kentlerindeki hizmetleriyle sınırları oldukça geniş olan IPM, temsil edilen konut projelerinin pazarlama ve satış sürecinin tüm aşamalarında; iş geliştiricilere A’dan Z’ye profesyonel hizmet sunuyor. IPM’nin kurucularında Hamburglu sektör uzmanı Vedat Ergün ve IPM’nin İranlı ortağı Sina Kashi ile IPM’nin kuruluş amaçları ve şirketin hizmet alanlarını anlattı.
– Immobilien Projekt Marketing (IPM) ne zaman ve hangi amaçla kuruldu?
IPM:
Şirketimiz 1998 yılında gayrimenkul sektöründe profesyonel hizmet sunmak amacıyla kuruldu. 20 yıldan fazla bir zamandır seçkin gayrimenkuller satıyor, ağırlıkla büyük ölçekli projelere pazarlama ve satış danışmanlığı hizmeti sunuyoruz. Dünyanın en büyük emlak şirketleriyle çalışıyoruz. Yarının emlak piyasasının analizi için projenize odaklanarak bunu sorumlu ve adil bir şekilde ileriye taşıyoruz. Size gerekli olan yerlerde eşlik ederek mülkünüzü nasıl değerli kılabileceğiniz konusunda yardımcı oluyoruz. 20 yılı aşkın tecrübemizi projelerinize aktarıyoruz. Mülk geliştirme projelerinde uzmanlaşmış bir şirketiz. Bir yandan pazarlama ve markalamaya büyük önem verirken öte yandan zemin planı optimizasyonu, ekipman gibi konularda da projeye katkılar sunuyoruz. Uzmanlığımız, projede yer alan tüm taraflar arasında güven oluşmasını ve sonuç olarak da iyi neticeler almasını sağlıyor. Var olan gayrimenkullerin satışının yanı sıra hayata geçirilen konut projelerinin başından itibaren yer alarak projenin tüm katmanlarında müşterilerimizin yanında yer alıyoruz. Projelere erken aşamada kalite, farklılık ve değer kazandırıyoruz. Ayrıca sermaye yatırımı yapmak isteyenlere de danışmanlık ve yönlendirme desteği sunuyoruz.
– Genel hizmet çerçevenizi detaylandırabilir misiniz?
IPM:
İsterseniz bunu size başlıklar altında açıklayalım:
a) Var olan gayrimenkullerin pazarlanması veya satış danışmanlığı
Bu noktada profesyonel emlak satışından elde ettiğimiz deneyimlerimizi hızlı ve amaca uygun bir şekilde bu hizmete aktarıyoruz. Hamburg ve Berlin ağırlıklı çalışıyoruz.
b) Yeni yapılan gayrimenkullerin pazarlanması veya satış danışmanlığı
İnşaat firmalarının gayrimenkul projelerine değer katacak bir aksiyon planı çerçevesinde; doğru hedef kitleye yapılacak iletişim, pazarlama ve satış aktivitelerini belirleyerek, şirkete en yüksek ekonomik faydayı sağlayacak şekilde ve mümkün olan en kısa sürede satmaya odaklı çalışıyoruz. Kısacası fayda odaklı, kaliteli hizmet anlayışıyla hareket ediyoruz.
c) Sermaye yatırımlarınızın pazarlanması, satışı, kiralanması
Bu başlıkta, yatırım yapmak isteyenlere profesyonel hizmet sunuyor, altyapı oluşturuyoruz. Örneğin sadece yatırım yapmak isteyenlere, kiralamaya uygun olan yatırım projeleri sunuyoruz. Burada danışanlarımız çok fazla çaba gerekmeden iyi gelir elde edilebilecek işletme konseptlerinden faydalanabiliyor. İşletmeciler genellikle binanın tüm yönetimini ele alan ve kazancı sahiplerine dağıtan şirketler. Bu hizmetimiz de Hamburg ve Berlin ağırlıklı.
Arazilerinize yüzde 10-15 oranında değer katıyoruz: Bunu nasıl mı yapıyoruz? Arazi sahiplerine arazilerini en iyi şekilde nasıl satabileceklerinin ya da değerlendirebileceklerinin planını yapıyoruz. Bu noktada proje bazında çalışıyoruz. Temelden başlayıp proje bitimine, son ünitelerin teslimine kadar danışanlarımızın yanında oluyoruz.
– Gayrimenkul projelerine profesyonel pazarlama ve satış danışmanlığı yapıyorsunuz. Bunu biraz açar mısınız?
IPM:
10 kişilik uzman ekibimizle şu hizmetleri sunuyoruz: Öncelikle kimler için ve nasıl planlanması gerektiğine karar veriyoruz. Marka konumlandırılması, proje ismi, logo oluşturulması, farklılaştırıcı unsurların belirlenmesi, satış ofisi, örnek daire tasarım ve konseptlerinin oluşturulması için mimari ekiple çalışma, PR ve medya çalışmaları, satış fiyatlarının belirlenmesi, lansman, stratejik iletişim, pazarlama ve satış stratejilerinin oluşturulmasından ünitelerin hak sahiplerine teslimine kadar tüm aşamalarda yer alarak profesyonel hizmetler ve akıcı çözümler üretiyoruz. Bu bağlamda sektörün güçlü bir temsilcisiyiz.
– Okuyucularımıza mesajınız nedir?
IPM:
Bugüne kadar ağırlıkla Almanlara yönelik çalışmalar yaptık ama özellikle Türkiye ve İran kökenlilerle de çok güzel tecrübelerimiz oldu. Burada ciddi bir potansiyel var ve biz de onlara kendi dillerinde hitap etmek istedik. Aynı dilde, aynı kültürde olunca yaklaşım da daha farklı oluyor, farklı bir güven oluşuyor. İnsanlar bazen dil sorunu nedeniyle anlaşılamadığını ya da anlatamadığını düşünebiliyor. Onlara kendi dillerinde, kültürlerinde, güven duyabilecekleri ortamda uzman hizmet sunmak istiyoruz. (Erdal Altuntaş)