TOKAT’TAN MEDİNE’YE İLK YURTDIŞI UMRE UÇUŞU GERÇEKLEŞTİ

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

TOKAT’TAN MEDİNE’YE İLK YURTDIŞI UMRE UÇUŞU GERÇEKLEŞTİUluslararası Tokat Havalimanında ilk uluslararası sefer THY’den umre organizasyonuyla kiralanan charter uçakla oldu.

Gazeteci Fatih Kılıç”ın haberine göre; Uluslararası Tokat Havalimanında ilk uluslararası sefer THY’den umre organizasyonuyla kiralanan charter uçakla oldu. 22 Ekim Cumartesi günü sabah saat 09.18’te havalanan THY uçağı, 146 yolcusunu doğruca Medine Prens Muhammed Bin Abdulaziz Havalimanına götürdü.

Sabah namazını havalimanı camiinde kılan umrecileri Havalimanı Müdürü Mustafa Konca, Tokat Müftüsü Abdullah Pamuklu karşıladı. Dua edildi, aşır okundu. Umrecilerin yakınları da bu kutlu yolculukta uğurlamak için havalimanına geldiler.

UMRECİLERDEN TOKAT HAVALİMANI İÇİN ÖVGÜ DOLU SÖZLER

Hissiyatlarını dile getiren umreciler bilhassa Tokat Havalimanını şehrimize kazandıran Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı andılar, hayır dualarını, temennilerini dile getirdiler. Havalimanı personeline nazik yaklaşımları için teşekkürlerini vurguladılar.

Tokat’tan umre seferine çıkan Tokatlı ve Amasyalı vatandaşlarımız hissiyatlarını gazetemize dile getirdiler. Hikmet Kağızman yaptığı açıklamada “Cenab-ı Allah çok şükür nasip etti. Umre yolculuğumuza çıkıyoruz. Tokat Havalimanından ilk kez uçuyoruz. Çok güzel. Yaptıranlara, emeği geçenlere, sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a sonsuz teşekkürler. Önceden Ankara, İstanbul üzerinden uzun bir yolculuk yapıyorduk, şimdi sabah 45 dakikada Zile’den geldik, yorulmadık, dinçiz, inşallah oraya huzur içinde gideceğiz.” dedi. Bir diğer umreci de “eskiden akşam saat 21.00’dan yola çıkıyor sabah ancak Ankara, İstanbul üzerinden uçuyorduk. Şimdi sabah yola çıktık ve şimdi uçuyoruz. Cenab-ı Allah herkese nasip etsin.” dedi.

Amasya’dan gelen umreci vatandaşımız Tokat Havalimanında gördükleri güzellikleri dile getirirken “gayet güzel, temiz bulduk. İlgi gördük. Görevli kardeşlerimiz sağ olsunlar gayet güzel ilgilendiler, var olsunlar, sağ olsunlar.” dedi.

Amasya’dan gidecek umrecilerin tur rehberliğini yapacak Çorumlu rehber Metin Demirli de bir açıklamada bulundu. “Medine-i Münevvere’ye yolculuğumuz var, çok yüklüyüz, dolu doluyuz, çünkü çokça selam gönderdiler. Şuanda Tokat Havalimanına Amasya, Tokat umre ve hacıları olarak ilk defa uçuş yapmak üzere geldik. Nezih bir ortam var. Sevecen görevlileri gerçekten bizimle ilgilendiler, sabah namazını huşu içinde eda ettik, imamın ardında kıldık. Görevliler, herkes özverili bir şekilde hacılarımızın gönlünü kazanarak, ağırlıkları, yüklerini, eşyalarını uçak hangarına gönderdiler. Ben Çorum’dan geldim, Tokat havalimanını tercih ederim. Tokat müftümüz geldi, bizleri onurlandırdılar, sevindirdiler. Şirketle yolculuk yapanları mutlu ettiler. Sayın Vali’den kaymakamına, havalimanının en küçüğünden en büyüğüne, müdürüne dek hepsine teşekkür ederiz.” dedi.

Saat 08.15’te Tokat Havalimanına iniş yapan THY’nin ‘Kahramankazan’ adlı uçağı saat 09.18’te Tokat’tan havalandı. Umrecilerin o anları bekleyişleri, havalimanı pist dışında tel örgü arkasında aile yakınlarının onları yolcu edişleri tarihi günden geriye kalan güzel anılar oldu.

DHMİ DE PAYLAŞIM YAPTI

T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, Tokat Havalimanından kutsal topraklara gerçekleşen uçuşa sayfasında yer verdi ve “Tokat Havalimanı’ndan kutsal topraklara ilk umre seferi gerçekleştirildi. 146 kişilik kafile, 22 Ekim günü saat 09.18’de, THY’ye ait uçakla Medine Prens Muhammed bin Abdülaziz Havalimanı’na hareket etti.

Cumhurbaşkanı Kararı ile uluslararası giriş-çıkışlara açık daimi hava hudut kapısı ilan edilen Tokat Havalimanı’nda yolcuların gümrük, pasaport, harç pulu işlemleri gerçekleştiriliyor. Umre vesilesiyle Tokat Havalimanı’ndan yurt dışına ilk kez sefer düzenlendiğini belirten yolcu ve yolcu yakınları memnuniyetlerini dile getirdiler.” diye yazdı. (Hüseyin Kömür)