Oniki E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı Ankara’da Gerçekleşti

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Oniki E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı Ankara’da GerçekleştiOniki’nin yapay zeka destekli yenilikçi konsepti ile hayata geçirdiği E-Ticaret ve E-İhracat konferansı Ankara Ticaret Odası Liderliği’nde, Sovos ve IdeaSoft ana sponsorluğunda Birlik Haber Ajansı ve TİMBİR’in basın desteği ile Divan Ankara/Çankaya Otel’de yoğun bir katılımla gerçekleşti.
 
E-Ticaret ve E-İhracat Ekosistemi Buluştu
Oniki’nin Ankara ve çevre illerdeki e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin önemli paydaşlarını bir araya getirdiği etkinlikte yapay zeka aracılığıyla çözüm arayan ve çözüm sunun tarafların bire bir bir araya getirilmesi ile çok değerli iş birlikleri doğdu.
 
Sektöre Dair Önemli Bilgileri Paylaşıldı
Etkinlikte sektörün birbirinden değerli isimleri konuşmalarını yaptılar.
OSTİM Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın, “Teknoloji, insanların huzuruna katkı sağlamıyorsa, kişi başına düşen mutluluk payına katkı sağlamıyorsa hiçbir anlamı yok. Daha iyi bir dünya kurmak için hepimize görev düşüyor” dedi ve “yeni nesil teknolojiler konusunda bizlere destek olacak herkesi OSTİM’e davet ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Ankara Kent Konseyi Başkanı, Türkiye Kent Konseyleri Birliği Başkanı ve Ankara Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Halil İbrahim Yılmaz, Mustafa Kemal Atatürk’ün İzmir İktisat Kongresi’nden sonra Ankara Ticaret Odası’nı kurma talimatı verirken söylediği, “ekonomik özgürlüğünüzü kazanmadığınız sürece bağımsızlığınızın hiçbir anlamı yoktur” sözünü, ekonomik özgürleşmemizi yönetmediğimiz zaman bu topraklarda yaşama hakkımız olmadığını bildiğimiz için e-ticarette dünyanın gittiği yöne doğru koşmak zorundayız diyerek başladığı sözlerini, “deneyimle içeriği, dijitalle geleneği buluşturmak zorundayız” diyerek sürdürdü. Konuşmasında birtakım veriler paylaşan Yılmaz, Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği raporuna göre Türkiye’nin e-ticaret ve pazar büyüklüğünün 2023 sonuna kadar yüzde 60 büyüme ile 1.2 trilyona kadar uzaması beklendiğini açıkladı. Bu yıl Türkiye’de e-ihracatın genel ihracata oranın yüzde 5’e çıkarmasını hedefler arasında gösterdi, bu amaçla bu alandaki teşviklerin artmasının öneminden bahsetti.
Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran, özellikle pandemi ile başlayan süreç itibarı ile dijitalleşme alanında farklı bir dünyaya gittiğimizi anlattığı sözlerini “Bunu takip etmediğimiz sürece geride kalacağımıza inanıyorum” diyerek sürdürdü. Türkiye olarak bu süreçte başarılı olduğumuzu düşündüğünü söyleyen Baran, başlattıkları dış ticaret seferberliğinden söz etti, “Bu alandaki gelişmeleri takip etmezsek sınıfta kalırız” dedi. Ankara’da 2019 yılında 6 bin kişi e-ticaret yapıyordu, 2022 itibarı ile bu sayısı 39 bin oldu. Pandemi öncesinde Türkiye genelinde 58 bin olan sayı ise 2022 altıncı ayı itibarı ile 348 bine yükseldi. 2019 yılında 136 milyar liralık bir dış ticaret rakamı varken, 488 milyar lira civarına çıktı. Sözlerini bugün buradan hem e-ticaretin artması, hem cari açığın azalması ile ilgili önemli sonuçlar çıkacağına inandığını dile getirerek sözlerini tamamladı.
 
Sovos Türkiye Ülke Müdürü Elçim Sirek, “Bugün burada kurulacak iş birliklerinin hem Ankara’nın hem ülkenin kalkınmasına önemli bir etkisi olacağına inanıyorum” diyerek başladığı sözlerini, Gartner 2020 raporunda yer alan “2023 yılı sonunda işlerinde dijital dönüşüm açısından olgun bir seviyeye gelmeyen şirketlerin yüzde 64’ü ya küçülecek ya yok olacak” söylemine yer verdi. Sovos Türkiye Kıdemli Satış Direktörü Ali Bulut, e-dönüşüm ve vergi düzenlemeleri alanında sundukları çözümleri detaylandırdı.
 
IdeaSoft Pazarlama Direktörü Eray Cemal Şentürk ise müşterilerin artık tekil e-ticaret alışverişi yapmadıklarını, sepet ortalamalarının 9’un üzerine çıktığını söyledi. Site tasarımı yaparken bunun göz önüne alınmasının gerektiğini belirten Şentürk, siteye çekilen trafiğin yüzde 1’inin alışverişle sonlandığını hatırlatarak, sepet hatırlatma, kasa önü fırsatları, çıkış anı teklifleri gibi modüllerin öneminden bahsetti.
 
10.000 Üzeri İşbirliği Odaklı Görüşme
Oniki’nin E-Ticaret ve E-İhracat dikeyindeki hibrit konferans serisinin yedinci ayağına 500’ü fiziksel olmak üzere 900’ün üzerinde katılım oldu. Gerek fiziksel gerek çevrimiçi yapılan B2B eşleşme seansları ile dünyanın dört bir yanından katılımcılar ile 10.000’in üzerinde katma değerli işbirliği odaklı görüşme yapıldı. Katılımcılar, daha önce katıldıkları konferanslarda böyle bir deneyimi yaşamadıklarını ve sektörün bu tarz etkinliklere ihtiyacı olduğunu dile getirdiler.
 
2023 Türkiye Roadshow’un Bir Sonraki Ayağı Denizli Olacak
Oniki’nin E-Ticaret ve E-İhracat dikeyindeki etkinlik serisinin 2023 yılı dördüncü durağı 27 Nisan’da Denizli’de olacak. Biletlerin oniki.net adresi üzerinden satışa çıktığı etkinlik için şimdiden yoğun bir talep oluştu. (Birlik Haber Ajansı-BHA)

Oniki E-Ticaret ve E-İhracat Konferansı Ankara’da Gerçekleşti