Dolandırıcıların, "Gönderiniz gümrükte takıldı.", "Gönderinizde yasa dışı madde tespit edildi, yasal işlem yapılacaktır.", "Kargonuz teslim edilemedi, ek ücret ödenmesi gerekmektedir." gibi aldatıcı mesajlarla vatandaşları kandırdığı belirtildi. Bu mesajlar, e-posta, telefon aramaları ve diğer iletişim araçlarıyla gönderilerek, vatandaşlardan para talep edilmekte ve hesap numaraları ya da internet sitesi linkleri paylaşılmaktadır.
Açıklamada, bu tür bildirimlere itibar edilmemesi gerektiği vurgulandı ve şu ifadelere yer verildi: "Bakanlık birimleri ile gümrük idareleri, posta ve hızlı kargo işlemleriyle ilgili olarak vatandaşlara e-posta, telefon ya da mesaj yoluyla bildirimde bulunmaz ve ödeme talep etmez."
Yeni düzenlemelerle birlikte, Bakanlık, vatandaşlara yapılacak bildirimlerde standart bir format belirlediğini duyurdu. Ayrıca, posta işletmeleri ve kargo firmalarına ait iletişim bilgileri, Bakanlığın resmi web sitesinde yayımlandı. Bu bilgiler aracılığıyla, gönderilen bildirimlerin resmi olup olmadığı kontrol edilebilecek. Vatandaşlar, "https://ggm.ticaret.gov.tr/istatistikler/istatistikler" linkinden ilgili firmaların iletişim bilgilerini ve bildirim içeriklerini sorgulayabilecek.Bakanlık, dolandırıcılık faaliyetlerine karşı mücadelenin sürdüğünü, vatandaşların güvenli alışveriş yapabilmesi için tüm önlemleri aldığını belirtti.