Tesis yönetim şirketlerince sunulan hizmetlerin niteliklerinin belirlenmesi, bu şirketlerin sınıflandırılması, yetkilendirilmesi, kayıtlarının tutulması gibi başlıklara dair usul ve esaslar belirlenecek. Yine çalışanların nitelik ve niceliklerinin tespiti, eğitim faaliyetleri, şirketlerin icraatlarının denetlenmesi ve yaptırımlarla ilgili bir dizi düzenleme yapılacak.
ÇALIŞTAY DÜZENLEDİBakanlığa bağlı Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğü bu doğrultuda 23 Ekim 2024’te Ankara’da kamu kurum ve kuruluşları, akademisyenler ile sektör temsilcisi STK’ların katıldığı bir çalıştay düzenledi. Toplantıda kat maliki konumundaki vatandaşların ve hizmet sunucusu şirketlerin sorunları ve çözüm önerileri değerlendirildi.
MEVZUAT TASLAĞI HAZIRLANIYORBu veriler ışığında mevzuat çalışmaları devam ediyor. Taslak son halini aldıktan sonra ilgili kurumların görüşlerine açılacak ve gelen değerlendirmelerin ardından son şekli verilecek. Mevzuat taslağına göre yapıların yönetimini üstlenecek firmalar, kayıt altına alınacak ve yetki belgesi alarak faaliyet gösterebilecekler.
ŞEFFAF BİLGİ AKIŞI ZORUNLU OLACAKTesisler büyüklüklerine ve hizmet alanlarına göre sınıflandırılacak. Yönetici ve hizmet veren personel belirli eğitim ve şartlara uygun kriterleri taşımaları halinde çalışabilecek. Şirketler, Bakanlığın belirleyeceği standartlara uygun, kat maliklerine karşı mali ve idari olarak şeffaf bilgi akışını sağlamak zorunda olacak.
KURALLARA UYMAYANLARA YAPTIRIMLAR UYGULANACAKYine mevzuat taslağına göre apartman ve site yönetimleri Bakanlık tarafından denetlenecek. Kurallara uymayan şirketlere faaliyetten yasaklanmaya kadar derecelendirilen çeşitli yaptırımlar uygulanacak. Yönetmelik taslağı ilgili kurum ve kuruluşların görüşüne sunuldu.