ANKARA - BHA
Araştırmaya göre, haber almada en güvenilir kaynak yüzde 91,9 ile televizyon oldu. Televizyonu, yüzde 77,8 ile sosyal medya ve yüzde 73,7 ile internet haber siteleri takip etti. Katılımcılar güven sıralamasında televizyonu, yazılı basın, internet haber siteleri, sosyal medya, radyo ve video paylaşım platformlarının önüne koydu.
Haber alma kaynaklarına güven düzeyi ise en güvenilir olandan en az güvenilir olana doğru televizyon, yazılı basın, internet haber siteleri, sosyal medya, radyo ve video paylaşım platformları şeklinde sıralandı.
Türkiye ortalama 3 saat 43 dakika televizyon izliyor
Araştırma sonuçlarına göre Türkiye genelinde günlük ortalama televizyon izleme süresi 3 saat 43 dakika olarak belirlendi. Bu süre, 65 yaş ve üzeri grupta 5 saat 16 dakika olarak belirlendi.
Cinsiyet bazında incelendiğinde, kadınların günlük ortalama televizyon izleme süresi 4 saat 2 dakika, erkeklerin ise 3 saat 25 dakika olarak hesaplandı.
Ayrıca araştırmada, haftada en az bir kez televizyon izleyenlerin oranı yüzde 93,4 olarak tespit edildi.
En çok izlenen program türü: Haberler
Katılımcılar arasında en çok takip edilen programlar arasında haberler yüzde 89 ile öne çıkarken, dizi ve filmler yüzde 85,7, yarışma programları yüzde 64, belgeseller ise yüzde 45,4 olarak sıralandı. Dizi ve film izleme oranı kadınlarda yüzde 92,2, erkeklerde yüzde 79 olurken, en çok izleyen yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş oldu.
Dizileri en çok 55-64 yaş arası izliyor
Dağılıma bakıldığında, kadınların yüzde 92,2’si, erkeklerin ise yüzde 79’u dizi ve film izlemeyi tercih ediyor. Dizi ve filmleri en fazla izleyen yaş grubu yüzde 90,4 ile 55-64 yaş oldu.
Araştırmada ayrıca, radyo ve dijital ortamlardan müzik dinleme oranı yüzde 27, günlük ortalama dinleme süresi ise 1 saat 40 dakika olarak belirlendi.
Sosyal medya kullanım sürelerinde artış
Araştırmada 15-24 yaş grubunun sosyal medyayı günlük ortalamanın üzerinde kullandıkları belirlenerek 4 saat 5 dakika kullandığı tespit edildi. Sosyal medyayı her gün kullananların oranı yüzde 69,1 olurken, günlük ortalama kullanım süresi 3 saat 12 dakika olarak belirlendi.
Cihaz sahipliğinde cep telefonu zirvede
Katılımcıların sahip olduğu cihazlar arasında cep telefonu yüzde 99 ile ilk sırada yer aldı. Bunu yüzde 94,8’le televizyon, yüzde 53,9’la bilgisayar/tablet, yüzde 14,5’le radyo, yüzde 8,4’le oyun konsolu ve yüzde 2,3’le e-kitap okuyucu izledi.
İnternet her gün kullanılıyor
Katılımcıların yüzde 82,5’i her gün internete bağlanırken, televizyon yayınlarını her gün izleyenlerin oranı yüzde 69,6 oldu. İsteğe bağlı yayın platformlarını her gün takip edenlerin oranı yüzde 16,5, radyo ve dijital müzik yayınlarını dinleyenlerin oranı ise yüzde 10,4 olarak kaydedildi.
Araştırmanın kapsamı
“Medyametre Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması”, Türkiye genelinde 7 bölgeden 26 ilde, 15 yaş ve üzeri 15 bin 766 kişiyle gerçekleştirildi.
Katılımcıların yüzde 50,3’ü kadın, yüzde 49,7’si erkek oldu. Yaş dağılımında ise yüzde 19,2 ile 15-24 yaş grubu, yüzde 19,1 ile 25-34 yaş, yüzde 19,2 ile 35-44 yaş, yüzde 16,6 ile 45-54 yaş, yüzde 12,9 ile 55-64 yaş ve yüzde 13 ile 65 yaş ve üzeri grup yer aldı.
İsteğe bağlı yayın platformları yükselişte
RTÜK araştırmasına göre, isteğe bağlı yayın platformlarını kullananların oranı 2023'e göre arttı.
Her 10 kişiden 3'ü, en az iki ya da daha fazla platforma abone olduğunu belirtti. Bu durum, dijital içerik tüketiminde platform çeşitliliğinin arttığını gösterdi.





