Bu program, şehirlerin kentsel hareketlilik zorluklarına karşı hızlı çözümler geliştirmeyi ve bu çözümleri test etmeyi amaçlayan bir yarışma niteliği taşıyor. Bu yıl Avrupa’dan 13 şehrin seçildiği programda Türkiye’yi temsil eden tek şehir Konya oldu.
"Teşvik ve farkındalık çalışmaları gerçekleştirilecek"Proje, yaya ve bisikletli ulaşımın toplu taşıma ile entegrasyonunu artırmayı hedefleyen "Çok Modlu Ulaşım Deneyiminin İyileştirilmesi" üzerine odaklanacak. Konya Büyükşehir Belediyesi, bu projeyle birlikte birden fazla ulaşım modunu kullanmanın faydalarını göstermeyi amaçlıyor. Proje kapsamında anket yöntemiyle ölçme ve değerlendirme yapılacak; teşvik ve farkındalık çalışmaları da gerçekleştirilecek.
"Proje işte böyle tanıtılacak"Proje, yenilikçi çözümler sunmaya davet edilen startup ve KOBİ’lerin katılımıyla zenginleşecek. 16 yerli ve yabancı startup arasında, davranış değişikliği konusundaki çalışmalarıyla tanınan İsveç firması NUDGD birinci oldu. Geçtiğimiz Ağustos ayında çalışmalara başlanan proje 5 ay sürecek ve 16-22 Eylül tarihleri arasında kutlanan Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Konyalılara tanıtıldı. Bu yılki teması "Paylaşımlı Kamusal Alanlar" olan etkinlikler, "Şehri birlikte yaşayalım" sloganıyla düzenleniyor. Proje, Zafer Meydanı’ndaki küp ekrandan, Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal medya hesaplarından, ATUS web sayfasından ve Konya Mobil Uygulamasından detaylı bilgilerle tanıtılacak.
Konya Büyükşehir Belediyesi, bu projeyle Türkiye’de toplu ulaşımda örnek teşkil etmeyi ve şehir içi ulaşımını sürekli geliştirmeyi hedefliyor.