TOKAT"TA SON MADEL EĞİTİM

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

TOKAT"TA SON MADEL EĞİTİMTokat İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Özdemir 2022-2023 eğitim ve öğretim yılının birinci döneminin sona ermesi ile birlikte hem ilk yarıyılı değerlendirdi hem de Tokat’taki eğitim ve öğretim faaliyetlerini geniş bir anlatımla anlattı.
 
Hüseyin KÖMÜR – TOKAT – Birlik Haber Ajansı (BHA)
 
İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Özdemir Tokat’ta yapımı devam eden ve biten okullarla ilgili son durumu aktararak, ildeki 5 yaş okullaşma oranını, meslek liselerinin faaliyetlerini, köy yaşam merkezlerini, öğretmen ve öğrenci durumlarını, yetişkin eğitimlerini, aile okulu projesini, kursları ve ikinci dönem için yapılan plan ve projeleri anlattı.
 
Müdür Özdemir’in aktarımı şöyle oldu;
 
“Biz yaz döneminde okullarımızın eğitim öğretime hazırlanması amacıyla birçok hazırlık çalışması yürüttük. Bunları başlıklar halinde şöyle ifade edebilirim; 85 okulumuzda temel eğitimde 10 bin okul projesi kapsamında iyileştirmeler yaptık. Okullarımızda öğretmen odalarını yeniledik. Teknolojik altyapılarını güçlendirdik. Okullarımıza müzik sınıfları açtık, spor malzemeleri desteği verdik. Bu kapsamda toplam 5 milyonluk bir bütçe kullanıldı. Ayrıca ihtiyacı olan 135 okulumuzun küçük bakım onarım işlerini gerçekleştirdik. Okullarımızın boya-badana işlemleri yaz döneminde bitirildi ve eğitim öğretime hazır hale getirildi. Ayrıca ilimizde malumunuz birçok inşaat çalışması, yeni okul yapımı çalışmaları yürütülüyor. 3 buçuk milyarlık bir yatırım ilimize yapılmış durumda. Bu kapsamda şu anda 177 okulumuzun yapımı söz konusu. Bunların 95 tanesi tamamlandı ve hizmete açıldı. Eylül ayında okulların açıldığı gün 21 yeni okul hizmete girdi. Ve şu anda biz peyderpey biten okullarımızı eğitim öğretime açıyoruz. Bu şekilde okullarımızın yapım ve yenilenme çalışmaları süreci hızlı bir şekilde devam ediyor. Önümüzdeki dönem yeni yatırım programına almak istediğimiz okullarımız var. Merkezde Spor Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi ve Halk Eğitim Merkezi en önemli hedeflediğimiz işler arasında. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer’e çok teşekkür ediyoruz. Kendisinin ilimiz için büyük katkıları var.
 
 
 
5 YAŞ OKULLAŞMA ORANI
 
Bakanlığımız 5 yaş okullaşma oranının yüzde yüze çıkarılması hedefi koymuştu bu yıl için ve şu anda Türkiye’de yüzde 99’a ulaşıldı. İlimizde de bu oran yüzde 99.34 olarak gerçekleşti. Şu anda 5 yaşındaki 6 bin 910 öğrencimizin okullaşması sağlandı. 50 öğrencimizin henüz okullaştıramadık. Çünkü bu öğrencilerimiz nüfus kayıtları Tokat’ta olup başka illerde yaşayan çocuklarımız. Biz en az 5 tane öğrencisi olan tüm köy okullarımızı açtık. Çocuklarımız kendi köylerinde eğitim öğretime başladılar. 13 tane köyümüzde 5 öğrenciden az öğrenci olduğu için bu köylerimize de mobil ana sınıfı oluşturup öğretmenleri mobil ana sınıfı aracılığıyla köylere gönderiyoruz. Bu şekilde öğrencilerimiz eğitimin dışında kalmamış oluyorlar. Böylece 5 yaşta tüm öğrencilerimizin Tokat’ta eğitim öğretime erişimlerini sağlamış olduk. Ben bu 5 yaş okullaşma oranının yüzde 100’e çıkarılması hedefini son derece kritik bir hedef olarak görüyorum. Çünkü erken çocukluk dönemi okula çocukların başlama yaşının erken olması eğitim açısından son derece önemli. Bakanlığımız önümüzdeki yıl için 4 yaş, okullaşma da %70 hedefi koydu. Biz şu anda Tokat’ta bu yaş grubunda yüzde 50 seviyesindeyiz. Ben toplumumuzda erken çocukluk eğitimi konusunda ciddi bir farkındalığının oluştuğunu görüyorum. Bu hedefe çok rahatlıkla Tokat olarak ulaşabileceğimiz kanaatindeyim.
 
ÖĞRENCİ, ÖĞRETMEN OKUL VE DERSLİK SAYISI
 
İlimizde yaklaşık 100 bin öğrencimiz, 8771 öğretmenimiz, 573 okulumuz var. 573 okulumuzda 4806 derslikte çocuklarımız eğitim öğretimlerine devam ediyorlar. Bir de birleştirilmiş sınıf uygulaması var. Biliyorsunuz öğrenci sayısı düşük olan okullarımızda birleştirilmiş sınıf uygulaması yapıyoruz. İlimizde toplam 89 tane birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılıyor. Okullarımızın yüzde 81’i sınavsız yüzde 19’u sınavlı. Bu diğer illerle kıyaslandığında oldukça yüksek bir oran.
 
 
 
MESLEK LİSELERİ
 
Mesleki eğitim merkezleriyle birlikte toplamda 47 tane meslek lisemiz var. Buralarda çocuklarımız hem üretim yapıyorlar hem de mesleklerini öğreniyorlar. Burada döner sermaye işletmeleri üzerinden çocuklarımız hem öğrenirken hem üretirken hem de para kazanarak ailelerinin bütçelerine katkı sağlıyorlar. Şu anda ilimizdeki bazı okullarımızda çocuklarımız 8500 liraya kadar para kazanma imkanına sahipler. Meslek liseleriyle ilgili ülkemizdeki son dönem gelişmeleri de ben son derece kritik bir eşik olarak görüyorum. Biliyorsunuz meslek liseleri çok tercih edilmeyen başarılı akademik yönü güçlü çocuklarımızın tercih etmediği okullar durumundaydı. Teknolojileri eski piyasa koşullarını çok da takip edemeyen piyasanın altında kalan, sektörünün nitelikli eleman olarak çok da desteklemediği bir pozisyonda iken özellikle meselem dediğimiz mesleki eğitim merkezlerinin geliştirilmesi teşvik programıyla öğrencilere asgari ücretin belli oranında ücret ödenmesi de bunun devlet tarafından karşılanması ve sektörün de bu anlamda desteklenmiş olması sayesinde 2021 yılında 222 olan çırak öğrenci sayımız şu anda 3600’ü geçmiş durumda. Buralardan mezun olan çocuklarımız, gençlerimiz. Mezun oldukları alanlarda istihdam oluyorlar. Buradaki istihdam oranı da yüzde 80-88 seviyesinde. Daha önceki dönemde bu teşvik programı uygulanmadan önce bu maalesef yüzde altılar düzeyindeydi. Şu anda mesleki eğitimle ilgili gelişme eğitimimizin temel sorunlarından birisini de büyük oranda çözmüş oluyor. Bizim ilimizde de başarılı çocukların artık meslek liselerini tercih etmeye başladıklarını görüyoruz.
 
 
 
LİSELİLER EKMEK ÜRETİYOR
 
Bu anlamda Meslek liselerimizde üretilen ürün çeşitliliğinin son birkaç yılda fazla arttığını gözlemliyoruz bu yıl ilk defa Tokat ilimizde Meslek liselerimizde ekmek üretimine başladık. Ekmek üretimi okullarımızın ihtiyaçlarını özellikle pansiyonlarda kalan çocuklarımızın ihtiyaçlarını ve taşımalı eğitimde, okullarında yemek yiyen çocuklarımızın yemeklerinde ekmek üretimini biz yapmış oluyoruz.
 
Aynı kapsamda Turizm Meslek Lisesi öğrencilerimiz hem ekmek üretirken aynı zamanda pasta ve çeşitlerini üretiyorlar.
 
ÇÖLYAK HASTALARI İÇİN GLUTENSİZ GIDA ÜRETİMİ
 
İlimize özgü bir uygulama, glutensiz ekmek üretimi de yapıyoruz. Çölyak hastası insanlarımıza bu yönüyle hizmet üretiyoruz. Piyasa koşullarının çok daha altında taze sunumlar yapabiliyoruz. Bunu internet üzerinden sipariş alarak gerçekleştiriyoruz. Ayrıca hastalarımız okulumuza başvurarak okulumuzdan da temin edebiliyorlar.
 
GÜNDE 800 ADET RULO KAĞIT HAVU ÜRETME KAPASİTESİ
 
İlk defa hayata geçirdiğimiz bir başka uygulama. Peçete kağıt, havlu ve tuvalet kağıdı üretimi. Şu anda Zübeyde Hanım Mesleki Teknik Anadolu Lisemizde biz bu üretime başladık. Günde 800 rulo kağıt havlu üretimi yapacak kapasitede bir tesis oluşturuldu. Buradan da yine okullarımızın bu ihtiyacının karşılanması hedeflenmekte.
 
 
 
MATBAA VE OFSET BASKI
 
Bir başka yenilik daha önce yine Zübeyde Hanım meslek lisemizde kurulan matbaa atölyemiz vardı. Burada matbaacılık bölümümüz var. Bu atölyede sadece bir makineyle dijital baskı yapabiliyorduk ama bu yıl biz yeni makineler tedarik ederek ofset baskı yapmaya başladık. Şu anda bölgenin en büyük, en en geniş kapasiteye sahip matbaasını kurmuş durumdayız. Biz tüm okul ihtiyaçlarımızı deneme sınavlarını, okulların sınıf ders defterlerini, notlarını, her türlü baskılarını, bu atölyede matbaamızda yapabiliyoruz. Ayrıca bu matbaada çevre illerin deneme sınavlarının basımlarını gerçekleştiriyoruz. Şu anda kapasite olarak günde 5000 kitap basabilecek kapasiteye ulaştık. Bakanlığımızdan da kitap basma konusunda talepte bulunduk. Yani bakanlığımızı müşterimiz olarak değerlendirmek istiyoruz. Bu şekilde hem bu sektöre nitelikli eleman yetiştirme fırsatı yakalamış oluyoruz hem de kendi okullarımızın ihtiyaçlarını bu vesileyle karşılamış oluyoruz.
 
 
 
KÖY YAŞAM MERKEZLERİ
 
İlk defa Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen bir başka uygulama köy yaşam merkezleri. Köy yaşam merkezleri ile kapanan köy okullarının bakım onarımlarının yapılarak hayata geçirilmesi, öğrencilerimizin hizmetine sunulması öğrencisi olmayan köylerimizde de vatandaşın kullanımına sunulması hedefleniyor. Bu anlamda biz Tokat ilimizde 2022 yılında 42 köy yaşam merkezini hayata geçirmiş olduk. Buralarda yetişkinlere yönelik Halk Eğitim kursları açıyoruz. Özellikle köyde yaşayan ve sosyal hayatın dışında kalan hanımları bu merkezlerde eğitim almaları, sosyalleşmeleri, birbirleriyle kaynaşmaları, köy yaşamının canlandırılması ve üretime katkı sağlamaları için yönlendiriyoruz. Buralarda aldıkları kurslarla kendi ihtiyaçlarını çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir bilgi birikimine sahip oluyorlar. Önümüzdeki yıl 2023 yılı içerisinde biz bu sayıyı 160 beşe çıkarmayı planladık. Tokat’ta 165 köy yaşam merkezini hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
 
DERS KİTAPLARINA EK OLARAK YARDIMCI KAYNAK KİTAP
 
Bakanlığımız yaklaşık 20 yıldır ücretsiz ders kitabı dağıtımını yapıyor. Bu da çok anlamlı bir uygulama. Çünkü geçmiş yıllarda bizim öğrencilik yıllarımızda ders kitabı bulunamazdı. Kırtasiye kırtasiye dolaşarak ders kitaplarını veliler tamamlamaya çalışıyorlardı. Bu zor bir süreçti. Eğitim başlar ama kitaplar bir türlü tamamlanamazdı. Bu uygulamayla devletimizin, bakanlığımızın ücretsiz ders kitabı uygulamasıyla bu soruna kalıcı bir çözüm üretilmiş oldu. Okullarımızdaki öğrencilerimizin ders kitapları Eylül ayının başında ilk hafta çocuklarımızın sırasında oluyor. Buna bu yıl için yeni bir ilave daha geldi. O da ücretsiz yardımcı kaynak uygulaması. Çocuklarımızın akademik olarak kendini geliştirmesi, sınavlara sağlıklı bir şekilde hazırlanabilmesi, en önemlisi eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması için Çünkü kaynak kitaplara ulaşma konusunda çocuklarımız aynı olanaklara sahip değiller. İlk defa yapılan bu uygulamayla Tokat ilimizde 757 bin yardımcı kaynak kitap ve 914 bin ders kitabı çocuklarımıza dağıtıldı ve onlar şu anda bu kitaplarla sınavlara hazırlıklarını yapıyorlar. Devletimizin eğitime erişme, eğitimde fırsat eşitliği uygulamasının çok güzel bir örneği olarak karşımıza çıkıyor.
 
MESLEK LİSELERİNİN CİROSU VE ÜRETTİĞİ TESCİLLİ VE MARKA ÜRÜNLER
 
Meslek liselerinin yeniden canlanması, üretime dönük faaliyetler yürütmeleri ciddi bir ciro artışı sağladı. 2021 yılında ilimizdeki meslek liselerinin toplam cirosu 7 milyon iken, 2022 yılında 23 buçuk milyon olarak gerçekleşti. 2023’te hedefi 50 milyon olarak belirledik. Bu hedefe ulaşabileceğimizi de inanıyorum. Çünkü yeni devreye soktuğumuz sektörlerle birlikte Tokat’taki meslek liselerimiz 50 milyonluk bir ciroyu yapabilecek kapasiteye sahip oldular. Bu anlamda özellikle meslek liselerimizin başını çektiği fikri sinai, mülkiyet, patent tescil meselesi. Bu konuda ülkemizde son yıllarda ciddi bir duyarlılık artışı söz konusu marka arayışı ülkemizin her yerinde devam ediyor. Bizler de okullarımızda ürünlerin tescili noktasında çalışmalar yürütüyoruz. Şu anda Tokat’ta 700 tane okullarımızın yapmış olduğu tescil başvurusu var. Bunun 227 tanesi tescillenmiş durumda. Şu anda Tokat’ta 227 adet tescilli ürünümüz var. Bu patent faydalı model tasarım şeklinde farklı kategorilere ait 8 tanesi de ticari olarak tescillenmiş durumda. Yani ticareti yapılabilir. 8 adet markamız söz konusu. Bu fikri sinai mülkiyet konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Tüm okullarımızın bir tescilinin olmasını biz hedefledik. Bu hedefe dönük çalışmalarımızı da yürütülüyor. 2023 yılı sonu itibariyle tescil almayan hiçbir okulumuz kalmayacak şekilde biz çalışmalarımızı yürütüyoruz.
 
 
 
YETİŞKİNLERE YÖNELİK EĞİTİM FAALİYETLERİ
 
Gerek yeni meslekler edinmeleri, meslek değiştirmeleri gerekse mesleki gelişimlerini güçlendirmeleri noktasında yetişkin eğitimleri yaygın eğitim dediğimiz hayat boyu öğrenme faaliyetleri hızlı bir şekilde yürütülüyor. Halk Eğitim Merkezlerimiz aracılığıyla yürütülen bu faaliyetlerde 2022 yılında 94 bin kursiyere erişmiş durumdayız. Şu anda bu tarihin en büyük sayısıdır. Tokat’ta 94 bin kişinin Halk Eğitim Merkezi kurslarından faydalandığını görüyoruz. 2023 yılı hedefimiz 150 bin kursiyer. Bu tabii yüksek bir hedef olarak gözükebilir ama bakanlığımızın koymuş olduğu hedef yüzde, yüzde 25 de Tokat’ta 150 bine tekabül ediyor. Bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yeni, farklı kurs çeşitleri oluşturmaya gayret ediyoruz. Halk Eğitim Merkezi bünyesinde 3600 modül ve binlerce kurs çeşitliliği söz konusu. Bu kurslarımızda hem sosyal, kültürel, sanatsal, sportif anlamda insanlarımıza katkı sağlamak, hem meslek edinmelerini sağlamak hem de gelişen dünyaya değişen, dünyayı takip edebilmelerine fırsat oluşturmak istiyoruz.
 
AİLE OKULU
 
Milli Eğitim Bakanlığımız Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün başlatmış olduğu aile okulu çalışması, velilerimizin gerek iletişim, gerekse teknoloji bağımlılığı gibi birçok alanda çocuğuna daha profesyonel destek sağlaması amacıyla oluşturulmuş bir kurs modülü. 50 saatlik bu kursa katılan velilerimizin çocuklarıyla çok daha iyi bir iletişim kurdukları, çocuklarına çok daha bilinçli bir veli olarak yaklaştıklarını gözlemliyoruz. Şu ana kadar 8500 velimize aile okulu eğitimlerini verdik. Önümüzdeki yıl bu 30 bin velimize ulaşmayı hedefliyoruz. Bunun için gerekli alt yapı çalışmalarını oluşturduk. Eğitici eğitimlerini yaptık. 700’e yakın öğretmenimiz bu kurslarda görev almak üzere eğitimler aldılar. Yine bu kapsamda biz bütün muhtarlarımıza 12 saatlik aile okulu eğitimi çalışmalarını da başlattık. Şu anda elimizdeki tüm muhtarların bu kurslara katılması konusunda çalışmalarımızı yürütüyoruz.
 
PROJELER
 
Özellikle değinmek istediğim bir başka başlık projeler konusu. Proje, çocuklarımızın çağın gereklerine göre yetiştirilmesi, teknolojiyi ve bilimi yakalayabilmeleri anlamında önemli bir başlık. Biz çocuklarımızı proje formatında belli alanlara yoğunlaşarak ilgilerine göre isteklerine göre o alanlarda derinleşmesini sağlamak istiyoruz ve her öğrencimizin proje çalışmalarında yer almasını çok önemsiyoruz. Projeleri yerel projeler, ulusal projeler ve uluslararası projeler olarak 3 başlık altında değerlendiriyoruz. Şu an ilimizde çok sayıda yerel projeyi uyguluyoruz, akademik başarının artırılması, sanatsal alanda sağlık alanında kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gibi birçok projemiz şu anda okullarımızda yürütülüyor. Ulusal projeler, özellikle TÜBİTAK projelerinin yaygınlaşmasını öğretmen ve öğrencilerimizin bu süreçlere dahil olmasını önemsiyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Her geçen yıl proje sayısını artıran ve ülke bazında dereceler elde eden bir iliz. Tokat bu konuda hatırı sayılır, alt yapısı güçlü olan bir ildir. Tokat bir birikime bir geçmişe sahip. Biz o birikimin üzerinden hareket ederek bunu daha da büyütmek istiyoruz. Çünkü eğitim artık sadece okul ortamında yapılan faaliyetler olmaktan çıktı. Eğitim, sahaya inmek, arazide olmak, proje çalışmalarına fiilen katılmayı artık gerektiriyor. Biz bunu güçlü tutmaya gayret ediyoruz.
 
 
 
ERASMUS
 
Uluslararası projelerde Erasmus projelerinde de verilerimiz son derece iyi. Biz toplamda 18 Erasmus projesi geçirmiş bir iliz ve şu ana kadar 4 yüzün üzerinde öğrencimiz yurt dışına giderek gerek staj gerekse okul ortamlarının incelenmesi süreçlerine dahil oldular. Bu çok önemli bir konu. Çok önemli de bir alan. Çünkü Türkiye’nin dışına çıkıp ünlü markaların fabrikalarında staj yapması çocuklarımızın ufkunun gelişmesi, oradaki izlenimlerini kendi ülkelerine aktarmaları, daha bilinçli bir şekilde iş hayatına girmelerini sağlaması anlamında çok önemli bir veri. Halen bu hareketlilik serimiz devam ediyor. Öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz yurt dışına sürekli gidip geliyorlar. Daha fazla öğrencimizi yurt dışına göndermek, deneyimlerini tecrübelerini, birikimlerini, algılarını, görgülerini daha fazla artırmakta istiyoruz. Böyle bir hedefimiz de söz konusu akademik anlamda. Biz akademik anlamda ülkemizin ortalarında bir yerdeyiz. Başarı seviyemiz Türkiye’nin ortasının biraz üzerinde. Gerek LGS gerekse YKS üniversite sınavlarında ortalama bir iliz ama başarısını her geçen gün artıran ve bunun da potansiyeline sahip olan da bir iliz.
 
 
 
ÖĞRENCİLERİN TAVIRLARI VE AKADEMİK DURUM
 
Okullarımızda disiplin sorunları çok fazla yaşanmıyor. Tokat’ta birbirine bağlı bir aile yapısı ve bir toplum söz konusu. Doğal olarak bu da öğrenci davranışlarına yansıyor. Biz kontrol edilebilir öğrencilerle şu anda birlikteyiz. Tabii burada ailelerimizin, velilerimizin desteklerini de son derece önemsiyoruz. Onların desteğiyle ancak biz çocuklarımızı yukarıya taşıyabiliriz. Öğretmenlerimizin. Tecrübeleri çok fazla. Şu anda yüzde altmışa yakın öğrencimiz uzman ve başöğretmen unvanı almış öğretmenler. Dolayısıyla 10 yıl ve üzeri tecrübeli öğretmen sayımız yüzde altmışın üzerinde diyebiliriz. Bu önemli bir güçtür bir il için Tokat’ta da bu güç ve imkan var. Biz akademik başarının artırılmasıyla ilgili olarak sürekli izleme, değerlendirmeler yapıyoruz. İl geneli toplam 4 tane izleme değerlendirme uygulaması planladık. Bunun ikisini şu anda yaptık. Birinci dönem itibariyle bu izleme değerlendirme uygulamalarıyla, sınavlarıyla hem okullarımızın hem ilçelerimizin hem de ilin genel tablosunu görme imkânına sahip oluyoruz. Hem de tüm ilde okullarımız eş zamanlı olarak programlar yürütmüş oluyorlar. Biz deneme sınavlarımızı kendimiz oluşturuyoruz. Kendimiz basıyoruz, dağıtıyoruz. Toplayıp değerlendiriyoruz. Kendi ölçme değerlendirme birimimiz var. Sınavı yaptığımız gece okuyoruz. Sonraki gün sisteme yükleyip sonuçlarını açıklıyoruz. Bir sonraki gün de eş zamanlı olarak tüm ilde öğretmenler kurulu toplantıları ile bu süreci değerlendiriyoruz. Eş zamandaki hangi konu kazanımların eksik kaldığı, hangi alanlarda iyileşmeler, hangi alanlarda geriye gitmeler olduğunu net bir şekilde tespit ediyoruz. Bu şekilde ders bazlı okul bazlı, hatta öğrenci bazlı tedbirlerimizi alarak o eksikleri gidermeye çalışıyoruz. Bu sistem birçok ilin sahip olmadığı bir sistem. Ben Tokat İl Milli Eğitim Müdürü olarak şu anda ilimin en ücra okulundaki verileri görebiliyorum. Ona göre o okula gerekli desteği sağlayabiliyorum.
 
ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
 
2021 yılı LGS sınavında yabancı dilde maalesef tüm ilçelerimiz Türkiye ortalamasının altında yer aldı. Biz bu tespiti yaptıktan sonra hemen tedbir amaçlı bir planlama yaptık. İngilizce yabancı dil eğitimiyle ilgili yabancı dil eğitimindeki sıkıntının aşılması noktasında 5 tane de yabancı dilde izleme değerlendirme uygulama alanı koyduk. Şu anda her ünitenin bitiminde Tokat genelinde yine izleme değerlendirmeler yapıyoruz. Geri bildirimlerde bulunuyoruz. Eksik olan hususları tamamlayıp ilerliyoruz ve şu anda yabancı dilde ciddi anlamda grafiğinin yukarı yönlü iyileştiğini gözlemleyebiliyoruz. Kısacası akademik anlamda ilimizin güçlü olması, çocuklarımızın daha iyi okulları kazanabilmeleri amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca Bir Lisan Bir İnsan Projesi kapsamında öğrencilerimizin özellikle yabancı dili pratik kullanabilmeleri, konuşma, günlük konuşmada kullanabilmeleri amacıyla yürüttüğümüz projeyi genişleterek üniversite işbirliğinde tüm okullarımızda bu çalışmayı sürdürmek istiyoruz.
 
İKİNCİ DÖNEM PLANLARI
 
İkinci dönemle ilgili planlamalarımız şu anda yapılıyor. Gerekli çalışmaları yürütüyoruz. Ara tatili değerlendirerek biz de İl Milli Eğitim ve ilçe Milli Eğitim müdürlükleri, okul müdürlükleri olarak birinci dönemin muhasebesini yapıyoruz. Tespit ettiğimiz hususları ikinci dönem telafi etmek, gidermek anlamında planlamalar yapıyoruz. Ara tatilde öğretmen eğitimlerine devam ediyoruz. Öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerini tamamlamak üzere hizmet içi eğitimler devam ediyor. Ayrıca önümüzdeki hafta bir çalıştay yapmayı planlıyoruz. Destekleme yetiştirme kurslarında verimliliği nasıl artırabiliriz? Bununla ilgili bir çalıştayımız olacak. Biz veriye dayalı olarak okul müdürlerimize sürekli toplantılar yaparak süreçleri değerlendiriyoruz. Her ay ilçe Milli Eğitim müdürlerimizle birlikte durum değerlendirmesi gündemle yine veriye dayalı toplantılar yaparak ili birlikte hareket ettirmeye çalışıyoruz.
 
MATEMATİK OKULU
 
İkinci dönemde hayata geçireceğimiz birkaç çalışmamız var. Onlardan birisi bakanlığımızın matematik seferberliği başlatmış olması sebebiyle yaptığımız bir çalışma. Bir matematik okulu yapıyoruz. Şu anda inşaat çalışması tamamlandı. Materyallerini yerleştirdik. Çevre düzenlemesiyle ilgili kısımlar devam ediyor. Doğayla iç içe çocuklar için hem hobi bahçeleri hem de gün boyu matematiği materyallerle öğrenecekleri matematikle ilgili ön yargılarını kıracağını düşündüğümüz bir çalışma. İkinci dönemin başı itibariyle öğrencilerimizi planlı bir şekilde oraya götürerek matematik eğitimlerine almış olacağız.
 
 
 
TARİHİ MEKAN OKUMALARI
 
İkinci dönem büyütmeyi hedeflediğimiz projelerimizden biri de Tarihi mekan okumaları projesi. Özellikle tarih derslerinin tarihi mekanlarda işlenmesini hedefleyen bir proje. Öğrencilerimizin sınıf ortamlarından alınarak tarihi mekanlarda tarih derslerinde işlenmesi. Bunun uygulamasına başlamıştık.
 
Hatta ilk uygulamamızda Milli Savunma Üniversitesi Rektörümüz Erhan Afyoncu ilk dersi vermişti. Şu anda il merkezinde Yağıbasan Medresesi, Müze ve Halef Sultan Zaviyesi olmak üzere 3 merkezde biz bu dersleri işliyoruz. Ayrıca önümüzdeki dönemde ilçelerimize de bunu yaygınlaştıracağız. Örneğin Pazar’da Mahperi Hatun Kervansarayı’nda tarih dersleri yapılacak. Niksar’da ve Zile’de aynı şekilde tarihi mekanları kullanacağız. Bu şekilde biz çocuklarımızın okulun sıkıcı ortamından çıkarılarak hem kökleriyle, tarihiyle buluşturulması, tarihi eserleriyle tanıştırılması onları öğretilmesi hem de derslerin daha uygun ortamlarda amacına uygun bir şekilde işlenmesini sağlayacağız.
 
ÖĞRETMENLER İÇİN YENİLEME EĞİTİMİ
 
Öğretmenlerimizin kendilerini mesleki açıdan yenilemelerine fırsat verecek bir uygulama yenileme eğitimleri adını verdiğimiz bir uygulama başlattık. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi ile yaptığımız bir protokolle üniversitemiz derslerini öğretmenlerimize açtılar. Yani öğretmenlerimiz bir sistem üzerinden girmek istediği dersi seçerek o derse katılabiliyor. Hem öğretmenimiz orada yeni eğitim yöntem tekniklerini öğrenmiş oluyor hem de öğretmen adaylarına sahadaki deneyimlerini aktarmış oluyor.” (Birlik Haber Ajansı-BHA)

TOKAT"TA SON MADEL EĞİTİM