Karali Çay’dan uluslararası pazar atağı; 27 ülkeye ulaştılar

Türkiye’nin uluslararası kalite ödülleri alan köklü çay firması Karali Çay, ulusal ve uluslararası fuarlarda yerini alarak görüşme ve temaslarla bayi ve müşteri ağı ile ihracatını her geçen artırmayı sürdürüyor. Karali Çay Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karali, 1991 yılından bugüne kadar kaliteden taviz vermeden çay sektörünü birçok ilkle buluşturduklarını belirtti. 2 yıldır uluslararası pazara yönelik çalışmaları artırdıklarını da ifade eden ve Karali Çay’ı 27 ülkede tüketicilerle buluşturduklarını vurgulayan Mustafa Karali ürettikleri ‘bayatlamayan çay’ın da toplu tüketim alanlarında ilgi gördüğünü söyledi. Karali “Buluşlar tesadüf olabilir ama kalite asla tesadüf değildir.” dedi.

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Karali Çay, Yerel Zincirler Buluşuyor Fuarı’nda

Organize gıda perakendesinin zincir market temsilcileri ile sektörün önde gelen ulusal ve global markalarını bir araya getiren 15. Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı; Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlendi. Türkiye’de perakendenin geleceğine ışık tutan, sektörünün en geniş katılımlı ve nitelikli fuar ve konferans organizasyonuna katılan Karali Çay firması doğal ve organik ürünlerini tanıttı, kaliteyi zirveye taşıyan Ateşe Çay Kazanlarını tanıttı.

MUSTAFA KARALİ’DEN ÖNEMLİ AÇIKLAMLAR

Karali Çay Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karali fuarda gazetecilere yaptığı açıklamada 1991 yılında kurulan Karali Çay’ın o günden bugüne kadar kaliteden taviz vermeden yoluna devam ettiğini söyledi. Yeşil çay, bardak ve demlik poşet, Türkiye’de 2005 yılında ilk organik çay üretimi, 2022 yılında ilk organik yeşil çay üretimi başta olmak üzere çay sektöründe birçok ilki başlattıklarını kaydeden Karali tüketicilerin gönlünde yer edindiklerini vurguladı.

“KARALİ ÇAY 27 ÜLKEYE ULAŞIYOR”

Toplumda markalarını sahiplenen bir fanatik müşteri portföyü oluştuğunu belirten Karali şöyle konuştu:

“Karali Çay dediğimizde ‘Çayın Kralı mı?’ diye bize soruyorlar. Bunu oluşturmak için çok mücadele ettik. Yorulmadan koşturarak çalıştık. Şimdi hedefimizi dünya pazarlarına çevirdik. Bu kapsamda 2 yıldır yurt dışında fuarlarına katılıyoruz. İhracat departmanımızı güçlendirdik. Makine parkurumuzu güçlendirdik. İhracatı hızlandırmak için yatırıma önem verdik. Şu anda Karali Çay markasını 27 ülkeye ulaştırıyoruz. İhracatımız her geçen gün artıyor. 2024 yılında Japonya, İsviçre, Dubai ve İngiltere’de araştırmalar gerçekleştirdik. İhracatçılar Birliği ile Japonya ve Dubai’de çay sektörü ile ilgili programlara katıldık. Tüm bu girişimlerimizde pazar araştırmalarımızı sürdürüyoruz”

“BAYATLAMAYAN ÇAY”

Hayallerine ulaşmak adına çok çalıştıklarını kaydeden Mustafa Karali, ürettikleri bayatlamayan çay ile ilgili şunları dedi:

“Bizim bir çayımız var. Bu çay bayatlamıyor. Kafeteryanız veya restoranınız var. Müşteriniz az geldi. Çayı demlemişsiniz. Bizim çayı 1 saat bekletiyorsun bayatlamıyor. Hatta 1,5 saat sonra bile bayatlamıyor ve acı olmuyor. Bunun formülasyon çalışmalarını oluşturduk. Toplu tüketim yerlerinde bayatlamayan çay diye ismi biliniyor. Bu ürünümüz bu özelliği ile diğer markalardan ayrılıyor”

“KALİTE ASLA TESADÜF DEĞİLDİR”

Karali Çay’ın kurulduğu günden itibaren kaliteden asla taviz vermediğini hatırlatan Karali, “Hammaddenin tedariğinden üretimine kadar kaliteyi yakalamak için belirli bir bedeller vardır. Kalite bizim önceliğimiz olan konudur. Buluşlar tesadüf olabilir ama kalite asla tesadüf değildir.” diye konuştu.

ÇAY DEĞERİNİ DE, DEMİNİ DE ATEŞE KAZAN İLE BULUYOR

Karali Grup olarak Ateşe Makine markalı endüstriyel çay kazanları ürettiklerini de belirten Mustafa Karali “Ürettiğimiz çay kazanlarının kalite standartları en yüksek seviyeye yükseltilmiştir. Gaz, su, elektrik, şamandıra ve sensör yazılım sistemi ile yönetilmektedir. Bu nedenlerden dolayı % 50 civarında enerjiden tasarruf sağlamaktadır” şeklinde konuştu.

Karali Çay’dan uluslararası pazar atağı; 27 ülkeye ulaştılar