“Uzak Doğu’ya ihracatımız geçen yıl 40 milyon doları geçti”

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

“Uzak Doğu’ya ihracatımız geçen yıl 40 milyon doları geçti”Güneydoğulu ihracatçılar Anadolu’da yetişen tarımsal ürünleri Uzakdoğu pazarına tanıtmak ve bölgenin gıda ticareti içindeki payını artırmak üzere, 25 Nisan’da Singapur’da kapılarını açan FHA Gıda ve İçecek Fuarı’nda bir araya geldi. Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu ve beraberindeki heyetin görüşmelerde bulunduğu fuara 6’sı Gaziantep’ten olmak üzere, Türkiye’den 27 firma katıldı. Fuarın özellikle Çin, Hindistan ve Japonya gibi pazarlara açılma konusunda kendilerine yeni fırsatlar sunduğuna Kadooğlu: “Sektörümüzün Uzak Doğu pazarına ihracatı, Güneydoğu Anadolu bölgesinde geçen yıl 40 milyon doları aşmıştı. Bu gelirin 10 milyon dolardan fazlası ayçiçek yağından gelmişti. Biz iddiamızı her ürün grubumuzda ortaya koymayı amaçlıyoruz” dedi.
 
50’yi aşkın ülkeden 1.300 katılımcı firmayı dünyanın bir ucunda bir araya getiren FHA’nın uluslararası gıda fuarları içerisinde Uzakdoğu’nun en etkinliklerinden biri kabul edildiğini belirten Kadooğlu, “40 binden fazla ziyaretçiyi ağırlayan fuarda gıda, yiyecek, içecek, otel ve restoran ekipmanları gibi farklı sektörlerden kuruluşlar bir araya geldi. Büyük bir organizasyon içinde işbirliklerimizi artırmak, Anadolu’nun ürün kalitesini bölgeye tanıtmak ve Uzakdoğu pazarındaki payımızı artırmak konusunda önemli bir fırsat oldu” dedi.
 
“Uzakdoğu’ya ihracatın yarıya yakını ayçiçek yağı”
 
Güneydoğulu ihracatçıları bu etkinlik için dünyanın bir ucuna getiren ana motivasyonun, Singapur’un lojistik konumuyla farklı pazarlar için geçiş kapısı olması olduğunu ifade eden Kadooğlu şunları söyledi:
 
“Asya’daki en önemli ticaret ve finans merkezlerinden biri olduğu için Singapur’un; Çin, Hindistan ve Japonya gibi devlerin yanında, tüm bölge ülkeleriyle sıkı ekonomik ve ticari bağları var. İkili ve bölgesel serbest ticaret anlaşmaları sayesinde bölgesel entegrasyonu yüksek bir ülke. Burada vitrine çıkmak, ürünlerimizi tanıtmak bizim için çok önemliydi. Sektörümüzün Uzak Doğu pazarına ihracatı geçen yıl Güneydoğu Anadolu bölgesinde 40 milyon doları aşmıştı. Bu gelirin 10 milyon dolardan fazlası ayçiçek yağından gelmişti. Biz iddiamızı her ürün grubumuzda ortaya koymayı amaçlıyoruz.”
 
“Organik ve helal belgeli ürünlerimiz Singapur’da fırsat alanları”
 
Gıda ihtiyacının yüzde 90’ını ithalat yoluyla karşılayan ve her yıl 17 milyar doların üzerinde bir kaynağı gıda ithalatına harcayan Singapur’daki ticari fırsatlara da değinen Kadooğlu sözlerini şöyle tamamladı:
 
“Nüfusu 6 milyona yaklaşan Singapur’da tarım arazi yok denecek kadar az. Nüfus içinde önemli bir bölümü oluşturan gelir ve eğitim seviyesi yüksek tüketiciler için organik ürünlerimiz, Müslüman kesimler içinse helal belgeli ürünlerimiz fırsat alanları olarak öne çıkıyor. Sektörümüz geçen yıl, Güneydoğu Anadolu’dan Singapur’a 1,5 milyon dolara yakın ihracat yapmış, bu gelirin yarıdan fazlasını ayçiçek yağı oluşturmuştu. İthalatçı firmalar ve süpermarketler, güçlü markalarla işbirliği yapmayı tercih ettiği için ayçiçek yağlarımız ülkede büyük ilgi görüyor. Bunun yanında çikolata, dondurma, makarna ve bulgur gibi ürünlerimiz için de Singapur önemli bir potansiyel barındırıyor.” (Birlik Haber Ajansı-BHA)

“Uzak Doğu’ya ihracatımız geçen yıl 40 milyon doları geçti”