Tüketici sorunlarını dile getirmek ve çözümü hızlandırmak amacıyla Tüketici Gazetesi isimli yeni bir dijital platform kuruldu. İstanbul’dan yayın yapan tuketicigazetesi.com sitesi, tüketicilerin, kamu kurumlarında mağdur olduğunu düşünen vatandaşların, cevap hakkı verilmeyen ünlülerin ve sokaktaki herkesin sesi olmayı hedefliyor.
Tüketici Gazetesi Yayın Yönetmeni Gazeteci – Yazar Mehmet Yaşar Durukan, sitenin hangi ihtiyaçtan doğduğu ve hedefleri konusunda şu bilgileri verdi:
TÜKETİCİ KÖŞELERİ NEDEN KAPANDI?
“Gazetelerde, 1990’lı yılların başında “Bize yazın, sesiniz, kulağınız olalım” diyerek açılan tüketici köşelerinin, tüketicinin bilinçlendirilmesi, sorunlarının çözülmesi konusunda önemli bir işlevi vardı. Gazeteler, büyük sermaye gruplarının eline geçince yeni patronlar tüketici köşelerini birer birer kapattı. Reklamlardan yüklü miktarda gelir elde eden gazete patronları, reklam veren markaları rahatsız etmemek için tüketici köşelerini feda etmeyi tercih etti. Tüketiciler sorunlarıyla ortada kaldı.
HERKESE SÖZ HAKKI
Tüketicilerin imdadına internet yetişti ama sorunlarını güçlü bir şekilde dile getirebilecekleri mecralar sınırlı kaldı. Ortaya çıkan bu ihtiyaç nedeniyle Tüketici Gazetesi’ni kurduk. Kamu kurumlarında mağdur olduğunu düşünen vatandaşlar, markalarla sorunlar yaşayan müşteriler, medyada cevap ve tekzip hakkı verilmeyen ünlülerden sokaktaki vatandaşa kadar herkes tuketicigazetesi.com adresinden yayın yapan sitemiz aracılığıyla sesini duyurabilecek.
ÇÖZÜM İÇİN YAZ VE PAYLAŞ
İnsanlar artık bir mal veya hizmeti almadan önce Google’a girerek hakkında şikayet yazılıp yazılmadığına bakıyor. Çözümlenmemiş çok sayıda şikayet varsa kendisi de mağdur olmamak için o markayı tercih etmiyor. Bu yüzden internette çıkan tüketici şikayetleri diğer tüketicilerin tercihlerini doğrudan etkiliyor. Tüketiciler ne kadar çok şikayet yazarsa kamu kurumlarının, özel markaların performansını Google üzerinden takip etmek o kadar kolay olacak. Bu şikayetler, kuruluşları tüketicilerin sorunlarını çözmeye zorlamaktadır. Bu nedenle tüketicilerden çözümlenmeyen sorunlarını yazmalarını, yayınlandıktan sonra da sosyal medya hesaplarından paylaşmalarını istiyoruz.” (Birlik Haber Ajansı-BHA)