Çin’de yerleşik lüks markalar, korona virüs salgını nedeniyle yaşadıkları zor günleri geride bıraktı. Yavaşlama dönemlerinin ardından hızlı alım süreçleri arasında kalan markalar, istikrarsız bir küresel ekonominin hüküm sürdüğü 2022 yılından sonra 2023 ve daha sonrasının sektör açısından olumlu olduğunu düşünüyor.
Hurun Araştırma Enstitüsü tarafından yapılan çalışmaya göre, yıllık 6,5 milyon dolar gelire sahip olanlar toplam nüfusun yüzde 0,3 kadarını temsil etmesine karşın lüks eşya tüketiminin yüzde 42 kadarını gerçekleştiriyor.
Araştırmaya göre gelecek yıl lüks tüketim harcamaları 2022 yılına kıyasla yüzde 5 azalarak 230 milyar dolar dolayında kalacak. Ne var ki görüşlerine başvurulan deneklerin yüzde 56 kadarı önümüzdeki üç yıl içinde lüks eşya alımları için daha çok harcama yapma niyetinde olduğunu söylüyor.
Lüks eşya alımları için de başı Fransız markaları çekiyor. Bunların başında 4 kategoride önü çeken Hermes geliyor. Channel ise 3 farklı kategoride ilk sırada yer alıyor. Mücevher sektöründe Cartier gözde; bakım sektöründe yine Fransız markaları göze çarpıyor: Dior, Chanel, Givenchy, Yves Saint Laurent ve Guerlain.
Zengin Çinlilerin paralarını bu alanda nerelere harcama niyetlerine gelince; bunların yüzde 73 kadarı mücevher veya süs eşyasına yönelecek. Lüks ürün için harcayacakları tutarı artırma niyetinde olanlar, deneklerin yüzde 67’si; bunları yüzde 64 kadarı da moda ürünlere yönelecek. (Birlik Haber Ajansı-BHA)