ANKARA - BHA

AKK’den “Şeridinde kal, değişimi başlat” çalıştayı ile kent trafiğine farkındalık

Çalıştayın açılışında konuşan ABB Başkan Vekili Faruk Köylüoğlu, “Trafik probleminin gerçek çözümü yol açmaktan ziyade toplu ulaşım. Dinozorlara 801 milyon dolar harcanacağına, metrolara yaklaşık bir milyar dolar harcanmış olsaydı biz bugün Ankara'da bu trafik sorununu yaşamıyor olacaktık. Ankara'da plansız, programsız imar çalışmaları nedeniyle, 10 kişinin yaşayacağı yerde bugün bin kişi yaşıyor” sözleriyle dikkat çekti.

Ankara Kent Konseyi (AKK) Trafik ve Ulaşım Çalışma Grubu, Radyo Trafik Yolda, Radyo Trafik Ankara, Orta Anadolu Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Federasyonu iş birliğiyle düzenlediği çalıştayla trafik konusuna farkındalık yarattı.

Şeridinde Kal kampanyası kapsamında yapılan “Şeridinde Kal, Değişimi Başlat” çalıştayında, en çok trafik kazasının şerit ihlalleri nedeniyle yaşandığına vurgu yapılarak uzmanların çözüm önerileri paylaşıldı. Amaç; kentte daha güvenli ve akıcı bir trafik kültürü oluşturmak.

“Ankara'da Ulaşım ve Trafik Sorunları” ve “Ulaşımda Teknolojik Uygulamalar ve Gelecek Mimarisi” başlıkları altında düzenlenen çalıştay, trafiğin tüm yönleriyle ele alındığı ve çözüm yollarının tartışıldığı kapsamlı bir buluşma oldu.

“10 kişinin yaşayacağı yerde bugün bin kişi yaşıyor”

Açılış konuşmasını yapan ABB Başkan Vekili Faruk Köylüoğlu, “20-25 yıl Ankara'da ihmal edilen toplu ulaşımla ilgili yatırımlar 5-6 yıl içerisinde yapılmaya çalışılıyor” diyerek şu ifadeleri kullandı:

“Başta Sayın Başkan’ımız Mansur Yavaş olmak üzere Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak bu işe çok kafa yoruyoruz. Trafik kurallarına uymamız, şeridimizde kalmamız lazım ama gerçek çözüm yol yapmak değil; toplu ulaşım. Dinozorlara 801 milyon dolar harcanacağına metrolara bir milyar dolar harcansaydı bugün Ankara'da trafik sorunu yaşamazdık. Ankara'da plansız imar nedeniyle 10 kişinin yaşayacağı yerde bugün bin kişi yaşıyor; bu duruma hiçbir altyapı yetmez.”

ABB, kent trafiğini rahatlatmak için çalışıyor

Köylüoğlu, Büyükşehir Belediyesinin ulaşım alanındaki projelerini şu sözlerle anlattı:

“Dikimevi-Mamak Metrosu’nun temeli atıldı. Cumhurbaşkanlığı’na sunulan 44 kilometrelik yeni metro hattı projesi onaylandığında yapımına başlanacak. Kızılay-Dikmen ve Koru-Bağlıca-Sincan metro hatları da planlanıyor. 19 köprülü kavşak, 2 alt geçit, 8 köprü ve alternatif bulvar projelerimizi tamamladık. Toplu taşıma filosu genişletildi. ‘Park Et, Devam Et’ ve pik saat indirimli bilet uygulamalarıyla ulaşım destekleniyor.”

“Ulaşım, Ankara'nın son 30 yılının meselesidir”

AKK Başkan Vekili Prof. Dr. Savaş Zafer Şahin konuşmasında, kentin ulaşım sorununa dair şu değerlendirmeyi yaptı:

“Ulaşım ve trafik bir kentte kazananı olmayan bir oyun. Yapıları planlarken hareketliliği planlamazsanız kent yönetilemez. Ankara'nın ulaşım altyapısı yıllardır geri kalmış durumda ve bu durumu ancak mevcut yönetim toparlamaya çalışıyor.”

Şahin, sürdürülebilir hareketlilik planı ve yeni ulaşım ana planı çalışmalarının önemine dikkat çekti.

“Ankara halkı Şeridinde Kal projesini destekledi”

Radyo Trafik Ankara Yayın Müdürü Erol Tümtaş, “Şeridinde Kal” projesinin kentte büyük karşılık bulduğunu belirterek şerit ihlallerinin trafik ve kazalar üzerindeki etkisini anlattı:

“Şerit ihlalleri sadece trafik yükünü artırmıyor, kazaların da önemli bir bölümüne neden oluyor. Emniyet verilerine göre ölümlü-yaralanmalı kazalarda şerit ihlalleri üçüncü sırada.”

Kent trafiği uzman isimlerle değerlendirildi

Çalıştayın ilk oturumu “Ankara'da Ulaşım ve Trafik Sorunları” başlığıyla Şehir ve Bölge Plancısı Dr. Semih Halil Emür moderatörlüğünde yapıldı.
Konuşmacılar:

  • Erhan Öncü

  • Prof. Dr. Ebru Öcalır

  • Prof. Dr. Hediye Tüydeş

İkinci oturum ise “Ulaşımda Teknolojik Uygulamalar ve Gelecek Mimarisi” başlığında AKK Trafik Çalışma Grubu Sözcüsü Serdar Tepeöz moderatörlüğünde gerçekleşti.
Konuşmacılar:

Asfalt atılması tamamlanan yol, ulaşıma açıldı:
Asfalt atılması tamamlanan yol, ulaşıma açıldı:
İçeriği Görüntüle
  • İlhami Kıvrak

  • Ali İmran Erseven

  • Tahsin Sendinç