AYDIN (BHA) ERDAL AYDIN - Öğretmen adayları, VR teknolojisi sayesinde mekânsal kavramları üç boyutlu algılama, etkileşimli harita uygulamalarına katılma ve medya içeriklerini gerçekçi simülasyon ortamlarında analiz etme imkânı buldu. Bu yönüyle proje, Türkiye’de öğretmen eğitimi alanında genellikle kısa süreli denemeler şeklinde yürütülen VR uygulamalarından ayrılarak uzun soluklu, sistematik ve bütüncül bir model sunuyor.
Dönem boyunca öğrencilerin teknolojiye uyum süreçleri, VR’ın öğrenme deneyimine etkisi ve pedagojik katkıları yakından inceleniyor. Elde edilecek sonuçların, sanal gerçeklik destekli eğitimin Türkiye’deki öğretmen yetiştirme çalışmalarına bilimsel temel oluşturması ve ADÜ’nün yenilikçi eğitim teknolojilerindeki öncü konumunu daha da güçlendirmesi bekleniyor.
Derslerde VR gözlüklerini aktif olarak kullanan Arş. Gör. Dr. Alaattin Arıkan, çalışmanın önemini şu sözlerle vurguladı:
“Bu uygulama sadece teknoloji kullanımını artırmayı değil, öğretmen adaylarına çok katmanlı ve etkileşimli bir öğrenme deneyimi sunmayı amaçlıyor. Harita Bilgisi ve Medya Okuryazarlığı gibi analitik düşünme gerektiren derslerde VR’ın uzun vadeli dönüştürücü etkisini sistematik biçimde inceleyerek hem güçlü yönlerini hem de sınırlılıklarını ortaya koyacağız. Böylece hem öğrenme deneyiminin dönüşümünü takip edeceğiz hem de öğretmen adaylarının mesleki gelişimine teknoloji temelli güçlü bir katkı sağlayacağız.”




