Türkiye’nin Önemli Turizm Destinasyonları EMITT’te tanıtıldı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye'nin Önemli Turizm Destinasyonları EMITT'te tanıtıldıDünyanın beş büyük turizm fuarı arasında yer alan EMITT – Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nın ikinci gününde turizm sektörünü ağırlamaya devam ediyor.
 
EMITT ülke tanıtımına ve turizm sektörünün gelişmesine büyük katkı sağlarken ülkemizde tatil anlayışının, erken rezervasyon avantajlarının benimsenmesinde de önemli bir misyon üstleniyor. Dünyanın farklı ülkelerinden katılımcıların, davetli tur operatörlerinin ve sektör uzmanlarının küresel ve yerel gündem konularını tartıştığı Fuar; Türkiye’nin turistik bölgelerini tüm dünyaya tanıtırken, ziyaretçilerin de yoğun ilgisini çekti.
 
EMITT Konferans Sahnesi’nde ‘Sürdürülebilir Turizm’ Konuşuldu.
 
13 Nisan – Fuarın ikinci günü ‘Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi’ başlıklı oturum ile başladı. Moderatörlüğünü Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Prof. Dr. Bilgehan Gülcan yaptığı oturumun konuşmacıları arasında; Kapadokya Üniversitesi Doç. Dr. Burak Sakal, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Turizm Op. Ve Gelişt. Genel Müdür Yardımcısı Dr. Elif Balcı Fisunoğlu ve Küresel Sürdürebilir Turizm Konseyi Başkanı Luigi Cabrini yer aldı.
 
Turizmde sürdürülebilirlik konusunda Kapadokya Üniversitesi Doç. Dr. Burak Sakal, “Kapadokya Üniversitesi olarak, ARGE desteği veriyoruz. Diğer üniversitelerimizin turizm fakülteleriyle çok büyük bir çalışma içerisindeyiz. Aynı zamanda pazar ve eğilim araştırmaları yapıyoruz. Hem kamu sektörüne hem de otel, turizm personellerine sürdürülebilirlik sertifikaları ve eğitimleri veriyoruz. Sürdürülebilirliğe bütüncül bir yaklaşım sergiliyoruz. Sürdürülebilirlik şemsiyesi altında kültürel, sosyal-ekonomik ve çevreyle eşdeğer bir şekilde turizmin ön plana çıkartılmasını istiyoruz” dedi.
 
Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Turizm Op. Ve Gelişt. Genel Müdür Yardımcısı Dr. Elif Balcı Fisunoğlu, konuşmasında sürdürülebilirlik konusunun pandeminin de tetiklemesiyle beraber bir tercih olmaktan çok mecburiyet olması noktasına geldiğine vurgu yaptı. Fisunoğlu, “Türkiye’de kamu ve özel sektörün beraber tanıtım faaliyetleri yürüttüğü bir yapı var, TGA. TGA’yı sürdürülebilirliğin birinci maddesi olarak gündeme getiriyoruz. 2021 yılında bir sürdürülebilirlik atlası çıkarttık. Bu atlas yaklaşık 100 sayfalık bir AR-GE çalışması. Türkiye’nin sahip olduğu UNESCO’dan yeşil alanlarına kadar birçok başlığın olduğu, bu değerlerin ortaya konulduğu, yeşil bayraklı plajlarının hepsinin ele alındığı ve bizim aslında sürdürülebilir Türkiye markasını yaratmak üzere de dayandırdığımız ciddi bir çalışma” dedi.
 
Konuşmasına, pandeminin sürdürülebilir turizme etkilerinden bahsederek başlayan Küresel Sürdürebilir Turizm Konseyi Başkanı Luigi Cabrini 2021 yılının Booking.com araştırmasına dair önemli rakamlar paylaştı. Araştırmaya değinen Cabrini, “Araştırmadaki sonuçlar gösteriyor ki katılımcıların neredeyse yarısı hala sürdürülebilir seyahat seçeneğinin bulunmadığını düşünüyor. Pandemide milyonlarca kişinin işini kaybetmesi ve işletmelerin kapanması turizm için büyük bir yıkım oldu ve bu etkileri azaltmak için iyileşme fırsatlarını doğru değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.
 
Günün ikinci oturumunda sektörün uzmanları sağlık turizmini masaya yatırdı.
 
‘İhracat Stratejisinde Sağlık Turizmi Planı’ başlıklı oturumu TTYD Genel Sekreteri Emre Tamer’in moderatörlüğünde gerçekleştirildi. Oturuma Acıbadem Sağlık Grubu Uluslararası Pazarlama Direktörü Yardımcısı Deniz Şentop, Hizmet İhracatçılar Birliği Denetim Kurulu Üyesi İdris Sarıaydın, USHAŞ Sağlık Turizmi Sektörel İş birliği ve Projeler Sorumlusu Mehmet Karakaya ve Ticaret Bakanlığı Sağlık ve Seyahat Hizmetleri Dairesi Başkanı Tarık Aksoy konuşmacı olarak katıldı.
 
Ticaret Bakanlığı Sağlık ve Seyahat Hizmetleri Dairesi Başkanı Tarık Aksoy konuşmasında sağlık hizmeti ihracatlarından ve uluslararası hasta sayılarından bahsetti. Aksoy, yakın dönemdeki eylemlerden ve sanal destek programındaki yeniliklerini de anlattı. Aksoy, konuşmasında “2012 yılından 2022 yılına gelene kadar sağlık turisti sayısında 5 katlık bir artış olduğunu görüyoruz. Türkiye şu an dünyada sağlık hizmeti ihracatı gerçekleştiren bir ülke konumunda yer alıyor. Bu alanda ülkemizi ilk 10 arasında görebiliriz. Sağlık hizmetlerimizde de bir ülke markası yaratmak zorundayız. Bu da olmazsa olmazlarımızdan bir tanesidir” ifadelerine yer verdi.
 
USHAŞ Sağlık Turizmi Sektörel İş birliği ve Projeler Sorumlusu Mehmet Karakaya hizmet alanlarından ve USHAŞ’ın yapısından bahsetti. Karakaya, “Geçtiğimiz Ekim ayında Türkiye markasının lansmanını yaptık. Uluslararası sağlık hizmeti sunan temsilcilerimiz ile birlikte onların taleplerini arttırıcı faaliyetlere başladığımızı söyleyebilirim. Türkiye markası şu an 5 farklı fonksiyonda işlemine devam etmekte. Yaptığımız bu çalışmalarla amacımız; ülkemizin sağlık turizmi gelirini olabildiğince ileriye götürmek. Bu konudaki projeleri yürütürken ülkemizi şifa merkezi haline getirmek istiyoruz” dedi. Karakaya, sağlık turizmi farkındalığını artırmaya yönelik eğitimler planladığını da ekledi.
 
Hizmet İhracatçılar Birliği Denetim Kurulu Üyesi İdris Sarıaydın, ‘Hizmet ihracatı’ kavramını ilk defa 2012 yılında duyduklarını belirterek sözlerine başladı. Sarıaydın, “Yıllar geçtikçe ‘hizmet ihracatı’ kavramını tanımaya başladık ve bu hayatımızda büyüyen, gelişen bir kavram haline geldi. Hizmet ihracatının aritmetik değil, geometrik olarak büyüyen Türkiye’de mal ihracatından da hızlı büyüyen bir ihracat talebi olduğunu gördük. Yıllar önce Türk hastaları yurt dışına gidip tedavi oluyorlardı. Şu an dünyanın 130’dan fazla ülkesinden hastaları Türkiye’de ağırlıyoruz. Bunu, hekim kalitemize ve servis kalitemize borçluyuz” dedi.
 
Sağlık turizminde daha iyi bir hizmet verebilmek için sağlık kuruluşlarının neler yaptığına değinen Acıbadem Sağlık Grubu Uluslararası Pazarlama Direktörü Yardımcısı Deniz Şentop, “Hastayı merkeze aldığımız vizyonumuz hasta güvenliği, hasta memnuniyeti ve çalışan memnuniyeti üzerine kurulu. Yabancı ya da yerli hasta fark etmeksizin sağlık hizmeti alırken en iyi şekilde ağırlamak için farklı şirketler ile kurgulanmış bir ekosistem üzerinden hastaya ulaşıyoruz. Sağlık turizmi operasyonunu Acıbadem Healthpoint markası ile yürütüyoruz. 100’ün üzerinde ülkeden ve 90’ın üzerinde branştan birçok hasta alıyoruz” dedi.
 
Dört gün boyunca çeşitli etkinliklere ve iş birliği fırsatlarına ev sahipliği yapan EMITT fuarı devam ediyor. (Birlik Haber Ajansı-BHA)

Türkiye’nin Önemli Turizm Destinasyonları EMITT’te tanıtıldı