Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi matematik öğretmeni Tuba Özer yürütücülüğündeki “benim aklım matematiği keser ” isimli projenin açılışı gerçekleştirildi. Özel bir otelde düzenlenen programa eğitimciler, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi Matematik Öğretmeni Tuba Özer yürütücülüğündeki “Benim Aklım Matematiği Keser ” isimli projenin açılışı gerçekleştirildi. Özel bir otelde düzenlenen programa eğitimciler, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Projede gerçekleştirilecek olan birçok etkileşimli faaliyet sayesinde matematiğe karşı bir heyecan oluşturulup, matematik kaygılarının giderilmesi hedeflenmekte.
ÖZER: MATEMATİK TÜM BİRİMLERLE İÇ İÇEDİR
Proje Yürütücüsü Tuba Özer, “Benim aklım matematiği keser projesinin amacı, öğrencilerimizin İbn-i Sina gibi bilim insanları olmaları için cesaretlendirmek, bilimsel olguları fark etmelerini, araştırma, sorgulama, soyutlama, analiz etme, ilişki kurma, modelleme, öğrenme isteklerini de arttırmaktır. Öğrencilerin matematiği anlamalarını, dolayısıyla sevmelerini, matematiği eğlenceli etkinliklerle yaşamlarının bir parçası olarak görmelerini sağlamaktır. Ayrıca matematiğin günlük yaşama, teknolojiyle, mantıkla, sanatla ve diğer birimlerle iç içe olduğunu göstermektir” ifadelerini kullandı.
YAPICI: TARİH BOYUNCA ÇEŞİTLİ ÇALIŞMALAR YAPILMIŞTIR
Bilsem Müdürü Zülfü Yapıcı, “Üstün ve özel yetenekli bireylerin eğitimi için tarih boyunca çeşitli çalışmalar yapılmıştır. İçinde bulunduğumuz bilgi çağında ve gelecekte bilgiyi kazanma, bilgiyi üretme, insanlığın var olacağı tüm alanlarda vazgeçilmez olacaktır. Üstün yetenekli bireylerin eğitimleri ise bu anlamda daha da önem kazanmaktadır” şeklinde konuştu.
YİĞİT: 2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MATEMATİK YILI
Elazığ İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Yiğit, “Özellikle 2022-2023 eğitim öğretim yılı matematik yılı. Zaten projenin çağrısında da var. Bakanlığımız tarafından da matematik seferberliği yılı olarak ilan edildi ve bununla ilgili birçok çalışma başlatıldı. Ama aslında baktığımız zaman hakikatten de biz bir yerlerde yanlış yaptık gibi sanki. Bunların başında matematik başta olmak üzere bazı spesifik alanları hep yukarıda farklı bir yerde özel çalışılması gereken veyahut da bazı kişilerin yapabileceği veyahut yeteneksiz olduğunu düşündüğümüz alanlar gibi gösterdik. Bunlardan birisi de belki de yabancı dildi. Ama matematikte özellikle son dönemde bu tarz da projelerin çok artması ve matematiğin özellikle hayatın içerisinde de bir yer bulması veya bunun anlatılmasıyla bu biraz daha kırıldı gibi” dedi.
YILMAZ: BU PROJELER CİDDİ ANLAMDA FAYDA SUNMAKTA
FÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Yılmaz, “Bildiğiniz üzere üniversitenin 3 tane temel görev var. Bunlardan birincisi eğitim öğretim faaliyeti, ikincisi araştırma, geliştirme faaliyeti, üçüncüsü de toplumsal katkı faaliyetleridir. Baktığımız zaman özellikle bu tarz TÜBİTAK destekli ‘4000’ kodlu bilim ve toplum projeleri olarak geçen projeler üç alanın kesişim kümesinde bulunmakta. Hem eğitim öğretim faaliyetlerine katkı sunmakta hem toplumsal katkıya ciddi anlamda fayda sunmakta aynı zamanda da ciddi anlamda AR-GE’ye katkı sunduğunu görmekteyiz. Bu noktada üniversitelerin kendi duvarları içerisinde değil, duvarları yıkarak toplumla iç içe birleşik bir şekilde bu faaliyetleri yürütmesi gerekiyor. O yüzden şu anda burada olmanın büyük bir mutluluk duyuyorum. Üniversitemizden hocalarımız en büyük paydaşlarımızdan birisi olan İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzde iş birliğinde gerçekten çok çok kıymetli” diye ifade etti.
Program müzik dinletisi ile son buldu.
Sıtkı Taşel – Elazığ – (Birlik Haber Ajansı-BHA)