KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA "USTA ŞOFÖR" SIKINTISI

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA "USTA ŞOFÖR" SIKINTISITokat Şoförler ve Otomobilciler Derneği Başkan Yardımcısı Fethi Yakar, otobüs ve yük taşımacılığında yaşanan kazaların en önemli sebebinin kalifiye şoför yetişmemesi olduğuna dikkat çekti.

Son günlerde ülke genelinde yaşanan otobüs ve yük taşımacılığında meydana gelen kazalar ile ilgili Tokat Şoförler ve Otomobilciler Derneği Başkan Yardımcısı Fethi Yakar yazılı bir basın açıklaması yaptı. Başkan Yardımcısı Yakar, otobüs ve yük taşımacılığında yaşanan kazaların artma sebeplerinden en önemlisinin kalifiye şoför yetişmemesi olduğunu vurguladığı açıklamasında, ayrıca takometredeki şoför araç kullanımı saatlerinin düşük olmasının da bu durumu tetiklediğini ekledi.

Yakar, “Özellikle son günlerde ülke genelinde birçok trafik kazası yaşanıyor. Her meslekte olduğu gibi bizim şoför mesleğimizde de kalifiye personel bulmakta zorlanıyoruz. Hatta bulamıyoruz. Şoför yetiştirmek çok zor bir süreçtir. Bir şoför, kamyon ya da otobüs şoförü koltuğuna oturmak için, 5 ile 10 yıl arasında muavinlik yapardı. O süreçte yolları, bindiği aracın özelliklerini ve sürücü kursundan değil de şoför ustalarından o mesleği öğrenirdi. Askerlik görevini yaptıktan sonra ise ehliyetini alarak yük taşımacılığı ya da otobüs şoförlüğü mesleğine başlardı. Bu sebepten dolayı da yolları ve kullandığı aracı bilen bir insanın kaza yapma oranı çok düşük olurdu. Şimdi ise şoför yetiştirmekte, daha doğrusu muavin bulmakta zorlanıyoruz. Bazı zamanlar medyadan takip ediyoruz. Kaza sonrası yaptıkları haberlerde firmalarımıza zarar veriyorlar. Düşünün hangi firma sahibi milyonluk otobüsünün kaza yapmasını ve zarara uğramasını ister. Maddi zararı geçelim, hangi firma sahibi can kaybı yaşanmasını ister? Bu yüzden kazalarda haber yapılırken firmaları da düşünmek lazım. Bizim devlet büyüklerimizden, yetkililerden acilen kalifiye eleman yetiştirilmesi ile ilgili bir çalışma yapmasını talep ediyoruz” dedi. (Hüseyin Kömür)

KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA "USTA ŞOFÖR" SIKINTISI