ISPARTA-BHA
Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi derslikleri dönem 1 amfisinde düzenlenen törenin açış konuşmasını yapan fakülte dekanı Prof. Dr. Nilgün Şenol yeni başlangıçların genç, dinamik ve heyecanlı öğrencilerle olunca daha motive edici olduğunu belirterek öğrencilere başarılar diledi.
Akademik yılın tüm öğrencilere, öğretim üyelerine ve üniversite çalışanlarına sağlık, huzur ve başarı getirmesi temennisinde bulunan Prof. Dr. Şenol, “Zorlu bir sınavda ciddi başarılar gösterdiniz. Bundan sonra da sizlerden aynı başarının devamını bekliyoruz. Bu başarıyı sürdürebilmenin anahtarının disiplin, sabır ve azim olduğunu hepiniz zaten biliyorsunuz. Bu nitelikler, hedeflerinize ulaşmada size güçlü bir temel sağlayacak ve başarılarınızın devamını mümkün kılacaktır.” dedi.
“İyi bir doktor olabilmeniz için önce kendinize iyi bakmanız gerekir”
Tıp eğitiminin zorlu bir süreç olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Şenol şu tavsiyelerde bulundu: “Bir vizyonunuz ve amacınız olsun. Kendinizi sürekli geliştirin. Zaman kıymetli, onu iyi planlayın. Stres yönetimini iyi yapıyor olmanız gerekir. Spor yapın, hobi edinin, uyku düzeninize dikkat edin. İyi bir doktor olabilmeniz için önce kendinize iyi bakmanız gerekir. Tıp sadece okumakla olacak bir meslek değil aynı zamanda iletişim becerilerinin de iyi olması gereken, tarım çalışması gerektiren bir meslek. Tıp fakültesini seçerek sadece mesleğinizi değil yaşam tarzınızı da seçmiş oldunuz.”
Törende fakülte bünyesinde hayata geçirilen sosyal etkinlik gruplarından Dans Grubu üyeleri Gizem İdil Tunçbilek ile Basri Karanfil tarafından bir gösteri sunuldu.
Programın ikinci bölümünde Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Mehtap Savran, SDÜ Tıp Fakültesi ve Öğrenci İşleri Birimi hakkında bilgi verdi. Temel Tıp Bilimleri bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Pınar Aslan Koşar da dönem 1 koordinatörlüğünün genel kurallarını ve işleyişini anlattı. Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. İnci Başer Kolcu ise tıp eğitiminden bahsetti. Fakülte öğrenci temsilcisi İntörn Dr. Emin Ağır da eğitim süreçleri boyunca faydalı olabilecek görüş ve gözlemlerini öğrencilere aktardı.