TÜRKİYE’NİN EN UZUN TÜNELİNDE GERİ SAYIM

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

TÜRKİYE'NİN EN UZUN TÜNELİNDE GERİ SAYIMUlaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar kullanılan Zigana Tüneli’nde sona yaklaşıldığına dikkati çekerek, “2023 yılı nisan ayında bütün imalatlarımızı tamamlamayıp Tünel’imizi hizmete açmayı hedefliyoruz. Projemiz hizmete açılınca; mevcut yol 8 kilometre kısaltılmış olacak. Böylece seyahat süresi yaklaşık 30 dakika azalacak. Yıllık toplam 139 milyon TL tasarruf edilecek” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Zigana Tüneli’ndeki incelemelerinin ardından açıklama yaptı. 14,5 kilometre uzunluğu ile dünyanın 3’üncü ve Avrupa’nın en uzun çift tüp karayolu tüneli olacak yeni Zigana Tüneli’nin, Trabzon ve Gümüşhane’nin ev sahipliği yapacağı dünya çapında bir karayolu projesi olduğunu belirten Karaismailoğlu, tünelin kazı destekleme çalışmalarını tamamlayarak, 13 Ocak’ta ışık görme töreninde bir araya geldiklerini anımsattı. “Sevincimizi, gururumuzu yine birlikte yaşamıştık” diyen Karaismailoğlu, o gün bugündür tüneli hizmete açmak için çalışmaların 7/24 başarıyla sürdürüldüğünü, nihayet sona yaklaşıldığını bildirdi.

DÜNYAYI TÜRKİYE’YE BAĞLIYORUZ

Karaismailoğlu, “Üç kıtanın kesiştiği noktada bulunan ülkemiz, çok önemli bir konumda. Bu konumun hakkını vermek, sahip olduklarımızdan milletimizin en üst düzeyde fayda sağlayabilmesi için çalışmalarımızı titizlikle yürütüyoruz. Türkiye’mizin coğrafi konumu, ulaştırma ve haberleşme stratejimizi çok boyutlu ele elmayı gerektiriyor. Planlamalarımızı Bölgesel sınırları da aşarak küresel çapta yapıyoruz. Bu gerçekten hareketle özellikle ulaşım alanında uluslararası entegrasyonu, ekonomik kalkınmanın en önemli dinamolarından biri olarak gördük. Cumhurbaşkanı’mızın liderliğinde geçen son 20 yıl boyunca tüm ulaşım stratejilerini küresel eğilimleri dikkate alarak yaptık. Dünyayı Türkiye’ye bağlıyoruz. 1 trilyon 631 milyar liranın üstünde yatırımla ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, Türkiye’yi küresel bir lojistik süper güce dönüştürmek, ulaşım ağlarını genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergahlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak önceliklerimiz oldu” ifadelerini kullandı.

ZİGANA TÜNELİ BÖLGE EKONOMİSİNE ÖNEMLİ KATKILAR SUNACAK

İşte bu noktada Doğu Karadeniz’in en önemli ticaret merkezi konumundaki Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan güzergahta inşa edilen Zigana Tüneli’ne de bu açıdan bakılması gerektiğini aktaran Karaismailoğlu, “Bu kıymetli projemizi, tüm Ortadoğu ülkelerinin Karadeniz’e ulaşması açısından hayati önem taşıdığı farkındalığı ile değerlendirmekteyiz. Zigana Tüneli de bölgede yeni istihdam, iş alanları ve imkanları oluşturacak, bölge ekonomisine önemli katkılar sunacak” diye konuştu.

ÇİLELERİ TARİHE GÖMEREK GÜVENLİ VE KONFORLU SEYAHAT İMKANI SAĞLAYACAĞIZ

Karadeniz Sahil Yolu’nun, sahil kesimindeki yerleşim yerlerini yüksek standartlı bir ulaşım ağı ile birbirine bağladığını kaydeden Karaismailoğlu, bununla birlikte başlatılan kuzey-güney akslarını iyileştirme çalışmaları kapsamında bölgede pek çok yol ve tünel yapımını da projelendirdiklerini dile getirdi. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Ovit Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Salarha Tüneli, Hurmalık-1 ve Hurmalık-2 Tünelleri gibi nicesini tamamlayarak milletin hizmetine sunduklarını vurguladı ve konuşmasına şöyle devam etti:
“Bugün bizleri bir araya getiren Zigana Tüneli de kuzey-güney aksları kapsamında hayata geçirdiğimiz projelerin en önemlilerinden biridir. Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan güzergahta inşa ediliyor. Zigana Tüneli projesi, Trabzon – Aşkale Yolu’nun 44’üncü kilometresinden Maçka/Başarköy mevkiinde başlayıp, 67’nci kilometrede yer alan Köstere-Gümüşhane Yolu’na köprülü kavşak ile bağlanıyor. 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolu ikişer şeritli bölünmüş yol haline gelecek. Projenin hizmete açılmasıyla, Zigana’nın zirvesinde 2010 metre olan ve 1’inci tünelde 1825 metreye indirilen kot, 600 metre daha aşağı çekilerek 1212 metreye inmektedir. Tünelimizin sol tüpü 14 bin 448 metre, sağ tüpü 14 bin 477 metre uzunluğunda olmak üzere çift tüpten oluşuyor. Toplam uzunluğu bağlantı yolları ile birlikte 15,1 kilometreye ulaşacak. Kazı-destekleme ve nihai beton kaplama çalışmalarını zaten tamamlamıştık. Devam eden çalışmalar kapsamında; önemli aşamaları geride bıraktık, elektro mekanik imalatlar devam ediyor. Tünel çıkış kavşağında bulunan 126 metre uzunluğundaki ardgerme köprü imalatlarını da tamamladık. Projemiz hizmete açılınca; mevcut yol 8 kilometre kısaltılmış olacak. Böylece seyahat süresi yaklaşık 30 dakikanın üzerinde azalacak. Bu da büyük tasarruf avantajları sağlayacak. Zamandan 40 milyon TL, akaryakıttan 99 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 139 milyon TL tasarruf edilecek. Karbon salımı da 18 bin ton daha az gerçekleşecek. Zigana Tüneli’nin açılışına artık sayılı günler kaldı. 2023 yılı nisan ayında bütün imalatlarımızı tamamlamayıp, tünelimizi hizmete açmayı hedefliyoruz. Yine, Zigana Tüneli faaliyete geçtiğinde; özellikle kış aylarında yaşanan çileleri tarihe gömerek yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sağlayacağız.”

YÜZDE 100 YERLİ VE MİLLİ KAYNAKLAR KULLANILDI

Ayrıca, mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemlerin de ortadan kalkacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, trafiğin Karadeniz sahil kesimindeki yerleşkelere, limana, turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı artık daha iyi olacağını söyledi. Böylece uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına büyük katkılar sunulacağını kaydeden Karaismailoğlu, “Zigana Tüneli, bölgemizin ekonomisine yeni bir soluk getirecek. Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde 100 yerli ve milli kaynaklar kullanıldı. Proje tamamen Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edildi. Ayrıca karayolu tünellerinde Türkiye’de ilk defa yapılan ‘dikey şaft yapıları’ Zigana Tüneli’nde teşkil edildi. Proje kapsamındaki 3 istasyonun her birinde 1 temiz, 1 de kirli hava olmak üzere toplam 6 adet havalandırma şaft yapısı bulunuyor. Teknik, mühendislik boyutuyla yerli ve milli çalışmaların bir başka zaferi olacak, Avrupa’nın ve dünyanın zirvesindeki yapılardan biri arasına yerleşecek Zigana Tüneli, Trabzon ve Gümüşhane’nin geleceğine vurulacak bir mühür gibi: açılışıyla bölgenin gelişimi ve kalkınmasında önemli bir ivme oluşturacak, kullananlara bölge halkına kazandıracaklarıyla Türkiye’nin gurur projeleri arasında yerini alacak” değerlendirmesinde bulundu.

TRABZON’DA 26,9 MİLYAR TL’LİK KARAYOLU PROJESİ DEVAM EDİYOR

“Zaten, eğer gönlünüzde milletinize karşı duyduğunuz aşk varsa, hizmet üretme isteği varsa, geçilmez denen yollar geçit verir, aşılmaz denen dağlar aşılır” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Trabzon da yürütülen çalışmaların yalnızca Zigana Tüneli ile sınırlı olmadığını söyledi. Karaismailoğlu, “Kanuni Bulvarı, Maçka- Trabzon, Of-Çaykara, Akçaabat-Söğütlü-Yıldızlı Yolu, Araklı-Dağbaşı-Yolu, Akçaabat-Düzköy Yolu, Düzköy-Tonya Yolu gibi toplam proje tutarı 26 milyar 905 milyon lira olan 24 karayolu projemize devam ediyoruz” dedi. (Vedat Sezer)

TÜRKİYE’NİN EN UZUN TÜNELİNDE GERİ SAYIM