Türk ve yabancı e-ticaret markalarını küresel markalara dönüştürmek amacıyla kurulan Türkiye’nin ilk ve tek e-ticaret yatırım şirketi RubiBrands, 2022 yılı e-ticaret ve e-ihracat performansı sebebi ile ABD Ticaret Odası’nın Türkiye temsilcisi AmCham Türkiye tarafından E-Ticaret ve E-İhracat Ödülü’ne layık görüldü.
2021 yılında e-ticaret ve özel sermaye yatırımları alanında önemli başarılara imza atan Yetkin Güneş, İrtek Uraz, Berkay Tulay ve Emre Ekmekçi tarafından kurulan RubiBrands, başarılı e-ticaret markalarına ortak olup, yatırım yaparak onları hiper-büyüyen pazar yerlerinde geliştirmeye odaklanıyor. RubiBrands, özellikle Türkiye, Orta-Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’da üretilen ve Amazon’da başarılı olan markalara yatırım yaparak onları küresel markalara dönüştürüyor.
2022’de tohum turunda 23 milyon dolarlık yatırım alarak 2022 2. çeyreğinde perakende ve teknoloji alanında dünyanın en yüksek tohum yatırımını alan şirket olan RubiBrands, kısa sürede elde ettiği başarıları ABD Ticaret Odası’nın Türkiye temsilcisi AmCham’in düzenlediği IAmChampion Awards’da “Turkish E-Commerce Champ / Türkiye’nin E-İhracat Şampiyonu” kategorisinde aldığı ödülle taçlandırdı.
AmCham Türkiye’nin 2019 yılından itibaren düzenlediği ve Türkiye – ABD arasında ikili ticaret ve yatırımlara katkı sağlayan Türk ve Amerikan şirketlerinin değerlendirildiği organizasyonda ödül alan RubiBrands Kurucu Ortağı ve CEO’su Yetkin Güneş ödül töreninde “Ortaklarımla Türkiye’nin ilk ve tek e-ticaret markaları yatırım şirketi RubiBrands’i, yerel e-ticaret markalarını yeni ülke ve pazaryerlerine açarak, küresel markalara dönüştürmek amacıyla 2021’de kurduk.
RubiBrands olarak, Türkiye odaklı tedarik; e-ihracat; Amazon ve diğer hiper-büyüyen global pazar yerlerine odaklanan kanal stratejilerimiz ile global rakiplerimizden farklılaşıyoruz. Bu sayede ilk yılımızda, markalarımızı başta ABD olmak üzere 6 ülkede 15’ten fazla kanalda satışa sunarak 850.000 haneye 1 milyon ürün ulaştırdık. Markalarımız 2021’de ABD’ye 8,5 milyon dolarlık mal ihraç etmişti, 2022 sonunda 15 milyon dolar ciro potansiyelini yakaladık. Bu başarılarımız ile AmCham Türkiye’nin düzenlediği IAmChampion Awards’da “Türkiye e-İhracat Şampiyonu Ödülü”ne layık görülmemiz bizi çok gururlandırdı.
Tüm dünyada hızla büyümeye devam eden e-ticaret sektöründe, aldığımız yatırımların ve profesyonel ekibimizin gücüyle 2023 yılı için hedeflerimizi güncelledik. RubiBrands olarak önümüzdeki dönemde yeni markaları bünyemize katmaya ve onları küresel oyuncular haline getirmeye devam edeceğiz. Belirlediğimiz hedefler için bizlere güç veren bu anlamlı ödül için AmCham Türkiye’ye tüm ekibimiz adına teşekkür ederiz” diye konuştu. (Birlik Haber Ajansı-BHA)