“Sümerbank’ı örnek alarak ürünleri kaliteli ve ucuz satıyoruz”

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

“Sümerbank’ı örnek alarak ürünleri kaliteli ve ucuz satıyoruz”İkinci el kıyafetlerin tekrar ekonomiye geri kazandırılabilecek, ülke ekonomisine para girdisi sağlayacak bir sektör olduğunu ifade eden Alo Giysi Müdürü Ömer Topçu “Sümerbank’ı örnek alarak ürünleri kaliteli ve ucuz satıyoruz” dedi.

tvDEN ekranlarında Selime Aydemir’in sunuculuğunu yaptığı Uzmanına Sor programının konuğu Alo Giysi Müdürü Ömer Topçu oldu.

İkinci el kıyafetlerin çöp ve atık olmadığını göstermeyi amaçladığını ifade eden Ömer Topçu, ikinci el kıyafet satış sürecini şu ifadelerle anlattı: “İkinci el kıyafet satmaya önce toplayarak başladık. 6 yıl önce şehrimizde Kızılay kutuları yoktu. Ürünlerin hepsi atıl ve çöp vaziyetindeydi. Bu ürünlerin çöp veya atık olmadığını göstermek için işe girdik. İkinci el kıyafetlerin içlerinde çok güzel, kullanılacak, tekrar ekonomiye kazandırılacak kıyafetler olduğunu gördüm. Bu sektöre kimse yatırım yapmadığı için girdim ve yatırım yaptım. Bu sektöre giren arkadaşlarımız bunu genellikle ek iş olarak yapıyorlar ama ben bunu bir iş olarak gördüm. Bu sektörün hiç ilgilenilmemiş bir sektör olduğunu fark ettim ve bunu kendime iş olarak görüp üzerine çok çalıştım. Bir gün mutlaka tutulur dedim. Sonuçta hiçbir emek boşa gitmez dedim. Bundan 6 yıl önce bu kıyafetler toplanmaz, işe yaramaz diye çok telkinler aldık. Daha sonra Kızılay kutuları gelince doğru bir iş yaptığımız biraz da olsa fark edildi. Korona virüsünün girmesi ile biraz daha farkındalık arttı. Şu an bu işi bir sektör yapma çabasındayız. Nazilli’de hemen hemen sıfır atıkla çalışıyoruz. Evinizde kullanmadığınız ürünleri gelip alarak bu ürünleri değerlendirerek halk pazarında ve sanayilerde satarak sürece devam ediyoruz. Vatandaştan bu ürünleri kilo ile alıyoruz. Kilosu ortalama 5 ile 10 lira arasında. Bu fiyatlar hem ürüne göre hem de gittiğimiz yere göre değişiyor. Vatandaşımız bizden ücret dahi almıyor. Yeter ki bu ürünleri değerlendirin diyorlar. Askıda kıyafet diye bir kampanya yaptık. Bize kıyafetleri ücretsiz verenler aslında bilmeden bir iyilik hareketinde bulunuyorlar”

“GERİ DÖNÜŞÜME DAYALI SOSYAL BİR FİRMAYIZ”

İkinci el kıyafet satışlarında halkın bilinçlendiğini ve böylelikle ikinci el kıyafetlerin pazarda bir ürün olarak yerini aldığını ifade eden Topçu, “Önceden ikinci el kıyafetleri çok zor şartlarda pazarlarda satıyorduk. Şimdi halk bilinçlendi ikinci el kıyafeti hem alıyor hem satıyor. İkinci el kıyafet pazarlarda bir ürün olarak yerini aldı. İkinci el kıyafette korona virüsün etkisi çok fazla oldu. İnsanlar ellerindeki kıyafetleri değerlendirmek istediler. Ürün çeşitliliğine göre pazarlarda satıyoruz. Ürün çeşitliliği nasıl fazlaysa Aydın’a getiriyoruz. İhtiyaç olduğunu düşündüğümüzde Nazilli’nin köylerindeki pazarlarda satıyoruz. Çevremizdeki bütün pazarlara ulaşarak pazar sıkıntımız kalmıyor. Tüm ürünleri 20 liradan satıyoruz. Bu işi sadece ülke ekonomisine para girdisi sağlamak amacıyla yapıyoruz. Ürünleri alırken hiçbir kriterimiz yok. Sadece temiz olmasına bakıyoruz. Satarken ise çok fazla kriterimiz var. Ürünlerin pek çok çeşidi var. Ürünleri seçerken sağlam olması ve tercih edilebilecek ürünleri seçerek halk pazarlarına götürüyoruz. Kendimizin ya da başkalarının giymeyeceği ürünleri sergimize koymuyoruz. Tanıtım yaparken arayıp da bulamadığınız her şeyi burada bulabilirsiniz diyorum. Retro, vintage, oversize, boyfriend ürünlerini getiriyoruz. İnternete koymak yerine halk pazarlarına yönelmeyi tercih ettik. Daha çok insana ulaşabiliriz ilkesi ile yürüdük. Olumlu sonuçlar alarak iyi bir müşteri portföyüne ulaştık. İnternete ulaşamayan vatandaşa da ulaşıyoruz. İnsanlar bizden sadece istedikleri, ihtiyacı oldukları kadar ürün alabiliyorlar. Çok fazla ürün almak istediklerinde zaten buna izin vermiyoruz. Daha çok insana ulaşıp daha çok mal satmaya çalışıyoruz. Biz bu işte sosyal bir projeyi canlandırmaya çalışıyoruz. Alo giysiyi sadece geri dönüşüm firması olarak görmüyoruz. Alo giyse aynı zamanda geri dönüşüme dayalı sosyal bir firmadır. Biz bu ürünleri pazara götürmeseydik bu insanlar hala ikinci el kıyafet giymeyi bilmiyor olacaklardı. Bit pazarında süreklilik yok ama bizde süreklilik var. Bit pazarında belli bir standart fiyat ve standart yok. Bizim fiyatımız standart sürekliliğimiz ve sabit fiyatlı olmamız bizi bit pazarından daha iyi bir hale getiriyor” dedi. (Erdal Aydın)

“Sümerbank’ı örnek alarak ürünleri kaliteli ve ucuz satıyoruz”