Çin Otomobil Üreticileri Derneği’nin verilerine göre, Tesla’nın Shanghai fabrikası mart ayında yıllık yüzde 35 artışla 88 bin 869 araç teslim etti. ABD’li otomobil üreticisinin Shanghai’daki Ar-Ge ve inovasyon merkezi, artık bitmiş araçlar ve şarj ekipmanı üzerinde daha özgün geliştirme çalışmaları yürütüyor. Tesla’da yazılım mühendisliğinden sorumlu başkan yardımcısı David Lau, şirketin Çin’deki ekiplerinin Çinli tüketiciler için ürünleri özelleştirebildiğini kaydetti.
Şirketin megafactory’si, 2021’e göre yüzde 48 artışla 2022 yılında 710 bin araç teslim etmişti. 2019’da kurulan Tesla Gigafactory, otomobil üreticisinin yüzde 95’in üzerinde endüstriyel zincir yerelleştirme oranı ve çalışanların yüzde 99,99’u Çinli olmasıyla otomobil üreticisinin Amerika Birleşik Devletleri dışındaki ilk gigafactory’si özelliğini taşıyor. Çin Otomobil Üreticileri Birliği’ne göre Çin, dünyadaki en büyük yeni enerjili araç (NEV) üretim ve satış pazarı, bu yılın ilk iki ayında, NEV’lerin ülke çapındaki satış hacmi 933 bine ulaştı. (Birlik Haber Ajansı-BHA)