ERCÜMENT DAŞDELEN – KARS
Serhat Kalkınma Ajansı, Türk Hava Yolları işbirliği ile 14-17 Ocak tarihlerinde Türkiye’nin önemli turistik destinasyonlarından biri haline gelen Kars İlinin Turizm değerlerinin tanıtımı amacıyla her birinin yaklaşık iki milyon takipçisi olan iki Rus Sosyal Medya Etkileyicisine ev sahipliği yaptı.
İki günlük program süresince başta Çıldır Gölü, Anı Antik Kenti ve Sarıkamış Kayak Merkezi olmak üzere ilimizin önemli turizm destinasyonları, rehberler eşliğinde gezdirilerek tanıtılması sağlandı.
Sosyal medya etkileyicilerinin ilk durağı Çıldır Gölü olmuş, yüzeyi tamamen donan göl, üzeri atlı kızak ile gezdi ve balıkçılarla bilirlikte Eskimo usulü balık avladı. Daha sonra Kars ilinin önemli turizm ve kültür merkezlerinden biri olan Kars Peynir Müzesini ziyaret eden Sosyal Medya Etkileyicileri, burada Kars kaşar peyniri, gravyer peyniri, çeçil peyniri gibi yöresel ürünlerin tadımını gerçekleştirmiş ve sosyal medya üzerinden takipçileriyle paylaştı.
Sosyal Medya Etkileyicileri, programın ikinci gününde dünyanın sayılı kayak pistlerine sahip Sarıkamış kayak merkezini gezmiş, akabinde 2016 yılında UNESCO tarafından Dünya Kültür Mirası Listesine alınan ve “Dünya Kenti”, “Medeniyetler Beşiği” olarak da adlandırılan Ani Ören Yeri gezerek tanıtım için oluşturulan içerikleri takipçileriyle paylaştı.
Programın sonunda butik şehir özelliği taşıyan Kars şehir merkezinde Baltık mimarı örneklerini, Kars Kalesi ve diğer Osmanlı/Selçuklu dönemi tarihi yapıtları gezen ve Âşıklık geleneği, Kafkas dans gösterileri ve Yöresel Müzik performansları gibi bölgemizin kültürel değerlerini izleyen sosyal medya fenomenleri geziye ilişkin deneyimlerini ve hazırlamış oldukları özgün içeriklerini, milyonları aşan takipçileriyle paylaştı. (Birlik Haber Ajansı-BHA)